Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre, överskattat och dyrt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="korkek" data-source="post: 11268" data-attributes="member: 13129"><p>kommer ihåg för några år sedan, då man som skidåkare fick höra både ett och annat. så fort man ens tittade bort mot dom dära stora hoppen som såg så roliga ut (på den tiden kallades det snowboardpark - vissa av dessa hade tom skyltar där det stod "endast snowboardåkare". men nu heter det funpark...) så fick man nåt snäst till sig av dom dära elaka killarna med byxor som hängde på knäna och en stor bräda under fötterna. piskrapp utdelades om man råkade snubbla över eventuella fristående hopp - för naturligtvis förstöörde vi dom... *huh*</p><p></p><p>"jävla kryckåkare" var ett uttryck som ekade i sveriges skidbackar.</p><p></p><p>varför? ja, jag vet inte. som jag kände det, under den här perioden som varade nåra år i mitten på 90-talet, hatade alla brädåkare skidåkare... bara för att det skulle hatas.</p><p></p><p>allmänna påhopp pågick under raster i skolan. man fick försöka vända på det hela - och på frågan på varför inte alla plogande, livsfarliga hjälmfotingar tagits till nån avsides plats och nödslaktas svara att what about the fucking totalt i vägen i mitten av backen jämt sittandes haschpulkåkare då?!?</p><p></p><p>osså hade man sänkt sig till samma lobotomerade nivå som dom.</p><p></p><p>ser extrema likheter i denna tråd.</p><p></p><p>ok, jag brukar oxå skratta och peka i smyg. men alla dessa plattlandsmänniskor (för jag tror inte det bara är stockholmare) måste ju oxå få ha en rätt att utöva sin skidåkning nån annan stans än 37 fallhöjdsmeter tolvmannabacke? eller hur?</p><p></p><p>låt dom vara. man behöver ju inte beblanda sig med dom. var glad att dom här 10%-miffon är i åre och är pinsamma å alla andra sörlänningars vägnar, istället för att hela sverige får skämmas när dom tacklar monoskiers i serre chevalier.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="korkek, post: 11268, member: 13129"] kommer ihåg för några år sedan, då man som skidåkare fick höra både ett och annat. så fort man ens tittade bort mot dom dära stora hoppen som såg så roliga ut (på den tiden kallades det snowboardpark - vissa av dessa hade tom skyltar där det stod "endast snowboardåkare". men nu heter det funpark...) så fick man nåt snäst till sig av dom dära elaka killarna med byxor som hängde på knäna och en stor bräda under fötterna. piskrapp utdelades om man råkade snubbla över eventuella fristående hopp - för naturligtvis förstöörde vi dom... *huh* "jävla kryckåkare" var ett uttryck som ekade i sveriges skidbackar. varför? ja, jag vet inte. som jag kände det, under den här perioden som varade nåra år i mitten på 90-talet, hatade alla brädåkare skidåkare... bara för att det skulle hatas. allmänna påhopp pågick under raster i skolan. man fick försöka vända på det hela - och på frågan på varför inte alla plogande, livsfarliga hjälmfotingar tagits till nån avsides plats och nödslaktas svara att what about the fucking totalt i vägen i mitten av backen jämt sittandes haschpulkåkare då?!? osså hade man sänkt sig till samma lobotomerade nivå som dom. ser extrema likheter i denna tråd. ok, jag brukar oxå skratta och peka i smyg. men alla dessa plattlandsmänniskor (för jag tror inte det bara är stockholmare) måste ju oxå få ha en rätt att utöva sin skidåkning nån annan stans än 37 fallhöjdsmeter tolvmannabacke? eller hur? låt dom vara. man behöver ju inte beblanda sig med dom. var glad att dom här 10%-miffon är i åre och är pinsamma å alla andra sörlänningars vägnar, istället för att hela sverige får skämmas när dom tacklar monoskiers i serre chevalier. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre, överskattat och dyrt
Tillbaka
Topp