Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre överskattat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 389219" data-attributes="member: 28391"><p>Det finns få ämnen som engagerar svenska utförsåkare så mycket som huruvida Åre är bra eller inte. Jag tycker att det största problemet med Åre är att man låtsas vara mycket större och bättre än man egentligen är. Skistar försöker lansera Åre som ett seriöst alternativ till Alperna och då tar man väl ändå i så att man borde skämmas.</p><p></p><p>Jag är ingen expert på Åre men jag har spenderat ca 10 vinterveckor i Åre under olika delar av säsongen och jag har aldrig åkt hem med känslan av WOW!! Snarare har jag åkt hem med en frustrerad känsla av att en ort som Åre ,som trots allt har potential för väldigt bra åkning både on- och offpist, väldigt sällan får de snömängder som behövs för att kunna utnyttja denna potential fullt ut.</p><p></p><p>Är man ute efter nattliv och lite action utanför själva åknigen är det väl inget snack om att Åre står i en klass för sig i Sverige. Känslan av en riktig skidort och inte bara en skidanläggning är det ju också bara Åre som kan prestera i Sverige. Problemet enligt mig är inte heller nån attityd hos människorna i Åre. Jag har träffat mängder med trevliga människor i Åre och "innegänget" som JockeSki skriver om här ovanför finns på alla skidorter och är lika drygt var man än kommer.</p><p></p><p>Nej, Åres problem, enligt mig, är och förblir det faktum att man allt för sällan kan leverera riktigt bra åkning i den terräng som på papperet ser så bra ut och att man blåser upp Åre till något slags skidort i världsklass när det mest handlar om ett riktigt fett luftslott.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 389219, member: 28391"] Det finns få ämnen som engagerar svenska utförsåkare så mycket som huruvida Åre är bra eller inte. Jag tycker att det största problemet med Åre är att man låtsas vara mycket större och bättre än man egentligen är. Skistar försöker lansera Åre som ett seriöst alternativ till Alperna och då tar man väl ändå i så att man borde skämmas. Jag är ingen expert på Åre men jag har spenderat ca 10 vinterveckor i Åre under olika delar av säsongen och jag har aldrig åkt hem med känslan av WOW!! Snarare har jag åkt hem med en frustrerad känsla av att en ort som Åre ,som trots allt har potential för väldigt bra åkning både on- och offpist, väldigt sällan får de snömängder som behövs för att kunna utnyttja denna potential fullt ut. Är man ute efter nattliv och lite action utanför själva åknigen är det väl inget snack om att Åre står i en klass för sig i Sverige. Känslan av en riktig skidort och inte bara en skidanläggning är det ju också bara Åre som kan prestera i Sverige. Problemet enligt mig är inte heller nån attityd hos människorna i Åre. Jag har träffat mängder med trevliga människor i Åre och "innegänget" som JockeSki skriver om här ovanför finns på alla skidorter och är lika drygt var man än kommer. Nej, Åres problem, enligt mig, är och förblir det faktum att man allt för sällan kan leverera riktigt bra åkning i den terräng som på papperet ser så bra ut och att man blåser upp Åre till något slags skidort i världsklass när det mest handlar om ett riktigt fett luftslott. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre överskattat?
Tillbaka
Topp