Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre överskattat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Reine" data-source="post: 389236" data-attributes="member: 13429"><p>Kan tyvärr inte annat än att hålla med JockeSki angående "inner gänget" mm</p><p>Men man får helt enkelt ignorera det och röra sig bland de mångfalt fler härliga människor det bor i våran lilla by.</p><p></p><p>Jag tror att anledningen varför Åre är så hypat är att har man spenderat en del tid här så växer byn fast på en. när jag är utomlands och reser så finns alltid en sjukt stark hemlängtan. det har jag hört från ganska många som bor eller slagit sig ned för en säsong här.</p><p></p><p>Angående jämförelse med alperna så tycker jag att Åre håller hög standard pistmässigt, Det vågar jag påstå då jag har varit på en hel del skidorter i mina dagar.</p><p></p><p>För turisten, så har Åre ett bra utbud, visst vi saknar de mäktiga berg och puff puff som alperna bjuder på men de flesta åker ändå inte ett decent från de högsta topparna. pisterna håller oftast bättre klass här än många större orter i alperna, det har många utlands turister sagt sig tycka och även jag själv kan intyga.</p><p>Sedan är utelivet i alperna ett skämt, Billig öl mm är klart ett stort plus, men ser man till lokaler och musik så kan vi ju ta ett ställe som Funky Chicken, hade det inte varit för att man är lika full som Kikki D på en måndagsmorgon så hade man ju avlidit på stället, litet och nergånget och fullständigt sänder besudlat.</p><p></p><p>Offpst i Åre, där har vi en svaghet, inte så mycket bergets fel som snö mängden, men man blir hård av att åka när det är hårt.</p><p></p><p>Åker jag inte i Åre, om vi håller oss till Sverige så tycker jag att Funäsdalen, Vemdalen och Riksgränsen är riktigt bra.</p><p></p><p></p><p>Det här är personliga åsikter och egna intryck från besökare jag har talat med</p><p>Således kan ingen citera mig och säga att jag har fel, Nog om Det</p><p></p><p>//Reine Barkered</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Reine, post: 389236, member: 13429"] Kan tyvärr inte annat än att hålla med JockeSki angående "inner gänget" mm Men man får helt enkelt ignorera det och röra sig bland de mångfalt fler härliga människor det bor i våran lilla by. Jag tror att anledningen varför Åre är så hypat är att har man spenderat en del tid här så växer byn fast på en. när jag är utomlands och reser så finns alltid en sjukt stark hemlängtan. det har jag hört från ganska många som bor eller slagit sig ned för en säsong här. Angående jämförelse med alperna så tycker jag att Åre håller hög standard pistmässigt, Det vågar jag påstå då jag har varit på en hel del skidorter i mina dagar. För turisten, så har Åre ett bra utbud, visst vi saknar de mäktiga berg och puff puff som alperna bjuder på men de flesta åker ändå inte ett decent från de högsta topparna. pisterna håller oftast bättre klass här än många större orter i alperna, det har många utlands turister sagt sig tycka och även jag själv kan intyga. Sedan är utelivet i alperna ett skämt, Billig öl mm är klart ett stort plus, men ser man till lokaler och musik så kan vi ju ta ett ställe som Funky Chicken, hade det inte varit för att man är lika full som Kikki D på en måndagsmorgon så hade man ju avlidit på stället, litet och nergånget och fullständigt sänder besudlat. Offpst i Åre, där har vi en svaghet, inte så mycket bergets fel som snö mängden, men man blir hård av att åka när det är hårt. Åker jag inte i Åre, om vi håller oss till Sverige så tycker jag att Funäsdalen, Vemdalen och Riksgränsen är riktigt bra. Det här är personliga åsikter och egna intryck från besökare jag har talat med Således kan ingen citera mig och säga att jag har fel, Nog om Det //Reine Barkered [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre överskattat?
Tillbaka
Topp