Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Åre skiweek/studentveckan v4!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MegaMats" data-source="post: 134822" data-attributes="member: 49218"><p>Kul o se att det finns fler skidentusiaster i Skåne (och speciellt i Lund <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" />)</p><p></p><p>För det första: strunta i alla kids och/eller idioter som postat här och antingen fortfarande polar med blöjor, har idolposters på Jon eller bara är så coola att de inte förstår att skidåkningens själ och hjärta inte ligger i att klanka ner på andra skidåkare som inte passar in i deras värld som består av camo-baggies, stickade beanies, spegelglas och de senaste Armadalaggen.</p><p></p><p>För att gå över till fakta:</p><p></p><p>Studentveckorna brukade under min tid i Åre vara riktigt trevliga med många evenemang i backarna, specialerbjudande för studenter i barer och på skiduthyrning mm. För några år sen var studentveckorna uppdelade på minst tre veckor (fyra?) där antalet människor i byn kunde variera ganska kraftigt från vecka till vecka. Mycket, som det alltid är med Åre, beror på vädret. Att LANa med lite bärs och lite trevligt sällskap när vädret är skit kan ju vara en riktigt trevlig idé.</p><p></p><p>Kolla in Åres hemsida för boende och sånt. Är ni enbart ute efter längd är Vålådalen en bit från Åre ett bra alternativ. Annars finns bra längdspår i Björnen (skog) och Ullådalen (skog/fjäll). Internet finns i de flesta större hotellfoajéer. </p><p></p><p>Hoppas ni kommer iväg!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MegaMats, post: 134822, member: 49218"] Kul o se att det finns fler skidentusiaster i Skåne (och speciellt i Lund :)) För det första: strunta i alla kids och/eller idioter som postat här och antingen fortfarande polar med blöjor, har idolposters på Jon eller bara är så coola att de inte förstår att skidåkningens själ och hjärta inte ligger i att klanka ner på andra skidåkare som inte passar in i deras värld som består av camo-baggies, stickade beanies, spegelglas och de senaste Armadalaggen. För att gå över till fakta: Studentveckorna brukade under min tid i Åre vara riktigt trevliga med många evenemang i backarna, specialerbjudande för studenter i barer och på skiduthyrning mm. För några år sen var studentveckorna uppdelade på minst tre veckor (fyra?) där antalet människor i byn kunde variera ganska kraftigt från vecka till vecka. Mycket, som det alltid är med Åre, beror på vädret. Att LANa med lite bärs och lite trevligt sällskap när vädret är skit kan ju vara en riktigt trevlig idé. Kolla in Åres hemsida för boende och sånt. Är ni enbart ute efter längd är Vålådalen en bit från Åre ett bra alternativ. Annars finns bra längdspår i Björnen (skog) och Ullådalen (skog/fjäll). Internet finns i de flesta större hotellfoajéer. Hoppas ni kommer iväg! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Åre skiweek/studentveckan v4!?
Tillbaka
Topp