Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre suger!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dagou" data-source="post: 622890" data-attributes="member: 87043"><p>Ok! Man kan i.a.f notera att denna fråga verkar dela upp oss i två grupper. En som gillar Åre och tycker att jag är dum i huvudet som klagar på stället. Och en andra grupp som i princip håller med mig. Jag skall erkänna att jag medvetet skrev lite provocerande för att få till lite debatt. Någon skrev "att alla andra i backen också betalat liftkort och har lika stor rätt som mig att åka där". Det är ju förstås så att du har rätt, och att alla som betalat har samma rättighet att åka i pisterna. Eftersom jag ändå tänker på mina medmänniskor när jag åker skidor så känner jag att man inte kan chansa och bränna på för fullt ner för backarna utan att risken för att skada sig själv eller någon annan blir orimligt hög p.g.a att det är så många i backen. Vad göra då? Jo man får helt enkelt backa av lite och köra safe vilket inte ger mig så mycket d.v.s åka safe i en halv isig pist. Slutsatsen för mig blir då att det inte riktigt är värt all möda + kostnader som det innebär för mig att åka till Åre och åka skidor. Men samtidigt måste man inse att det finns massor med mäniskor som verkligen gillar Åre och det är väll helt i sin ordning. Det enda som egentligen kan störa mig är allt tjat om Åre hit och dit i olika media precis som om det vore en av värdens bästa skid orter! Att det skulle vara en av värdens bästa skidorter måste väll ändå dom mest inbitna Åre älskarna inse är fel? Bäst i Sverge, ja kanske? Men mera är det inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dagou, post: 622890, member: 87043"] Ok! Man kan i.a.f notera att denna fråga verkar dela upp oss i två grupper. En som gillar Åre och tycker att jag är dum i huvudet som klagar på stället. Och en andra grupp som i princip håller med mig. Jag skall erkänna att jag medvetet skrev lite provocerande för att få till lite debatt. Någon skrev "att alla andra i backen också betalat liftkort och har lika stor rätt som mig att åka där". Det är ju förstås så att du har rätt, och att alla som betalat har samma rättighet att åka i pisterna. Eftersom jag ändå tänker på mina medmänniskor när jag åker skidor så känner jag att man inte kan chansa och bränna på för fullt ner för backarna utan att risken för att skada sig själv eller någon annan blir orimligt hög p.g.a att det är så många i backen. Vad göra då? Jo man får helt enkelt backa av lite och köra safe vilket inte ger mig så mycket d.v.s åka safe i en halv isig pist. Slutsatsen för mig blir då att det inte riktigt är värt all möda + kostnader som det innebär för mig att åka till Åre och åka skidor. Men samtidigt måste man inse att det finns massor med mäniskor som verkligen gillar Åre och det är väll helt i sin ordning. Det enda som egentligen kan störa mig är allt tjat om Åre hit och dit i olika media precis som om det vore en av värdens bästa skid orter! Att det skulle vara en av värdens bästa skidorter måste väll ändå dom mest inbitna Åre älskarna inse är fel? Bäst i Sverge, ja kanske? Men mera är det inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre suger!
Tillbaka
Topp