Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Åreskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fiskebulle" data-source="post: 568398" data-attributes="member: 91785"><p>Tjohej! Läget är så här: Jag har börjat på Hållands Folkhögskola och som det ser ut nu så kommer jag antagligen spendera ca. 2 säsonger i Åre(eftersom hållands fhsk ligger i Undersåker). Problemet med detta ligger i att mitt nuvarande skidförråd består av 1st Goodha 191, och ett par gamla Elan tävlingsskidor från 2005 lr ngt i den stilen. </p><p></p><p>Goodha'n har ju som bekant i princip inget fäste på is och mina pistskidor sjunger på sista versen så att säga... Så nu undrar jag, vilka skidor bör jag införskaffa inför säsongen? Jag vill ha ett par lagg som funkar i Åre's off-piste men som också hjälpligt tar sig ned för även de lite brantare isbanorna som Åre brukar kalla sitt skidsystem... </p><p>Jag har också råkat berätta för ngn att jag är skidlärare(korkat, jag vet) så nu kommer jag antagligen spendera en del tid med att ge gratislektioner till skolkamrater.</p><p></p><p>Lite stats: </p><p></p><p>Kön: Man</p><p>Vikt: 91kg (i kalsipperna)- Kommer antagligen lägga på mig lite till då jag är inne i en bulkperiod utav min träning</p><p>Längd: 197cm</p><p>Ålder: 20</p><p>Åknivå: Relativt avancerad, kör väldigt hårt och aggressivt i pist, lite lugnare off-piste då jag började 'på riktigt' med det 07/08, men blir ständigt bättre utanför pisten. </p><p></p><p>Jag har kikat lite på Line Mothership och Armada JJ, men är rädd att dessa inte kommer att ha någon större chans mot gul-isen i Åre..</p><p></p><p>Tack på Förhand! </p><p></p><p>Ps. Vi syns i Åre!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fiskebulle, post: 568398, member: 91785"] Tjohej! Läget är så här: Jag har börjat på Hållands Folkhögskola och som det ser ut nu så kommer jag antagligen spendera ca. 2 säsonger i Åre(eftersom hållands fhsk ligger i Undersåker). Problemet med detta ligger i att mitt nuvarande skidförråd består av 1st Goodha 191, och ett par gamla Elan tävlingsskidor från 2005 lr ngt i den stilen. Goodha'n har ju som bekant i princip inget fäste på is och mina pistskidor sjunger på sista versen så att säga... Så nu undrar jag, vilka skidor bör jag införskaffa inför säsongen? Jag vill ha ett par lagg som funkar i Åre's off-piste men som också hjälpligt tar sig ned för även de lite brantare isbanorna som Åre brukar kalla sitt skidsystem... Jag har också råkat berätta för ngn att jag är skidlärare(korkat, jag vet) så nu kommer jag antagligen spendera en del tid med att ge gratislektioner till skolkamrater. Lite stats: Kön: Man Vikt: 91kg (i kalsipperna)- Kommer antagligen lägga på mig lite till då jag är inne i en bulkperiod utav min träning Längd: 197cm Ålder: 20 Åknivå: Relativt avancerad, kör väldigt hårt och aggressivt i pist, lite lugnare off-piste då jag började 'på riktigt' med det 07/08, men blir ständigt bättre utanför pisten. Jag har kikat lite på Line Mothership och Armada JJ, men är rädd att dessa inte kommer att ha någon större chans mot gul-isen i Åre.. Tack på Förhand! Ps. Vi syns i Åre! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Åreskidor
Tillbaka
Topp