Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ARG, Lotus 138 eller Kuro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 562682" data-attributes="member: 46762"><p>Ja, som sagt...</p><p></p><p>Lika bra att gå in på varför! </p><p>ARG är inte jättelång, Lotus är styvare och mer byggd för riktig Alaska-åkning. ARG slår den nog på "brättena" i skogen, men schysst form och snuskigt låg vikt talar nog för att det kommer studsa på hyffsat bra med 138:orna ändå... Kuro verkar vara ett riktigt monster i 195, precis som Eric och Linus säger, men du tappar ju väldigt mycket av den viktbesparing som 138:orna ger. Men det får du givetvis igen på allround- och carve-egenskaper.</p><p></p><p>DPS- och Lotus-frågor brukar snabbt bli ganska inflammerade av mig och Nojlas här på freeride (det ÄR bra skit!), men vill man ha subjektiva åsikter från folk som kan jämföra mot Pontoon, ARG, Praxis Pow, Donner Party, etc. och som har åkt på dessa i några fot lössnö så är det TGR som gäller... Där finns ruggiga recensioner på Lotusarna!</p><p></p><p>Mitt tips är att uttöka med några andra alternativ... som t.ex. Powder Boards!</p><p></p><p>Som Eric sa, jag tror du är för stor på ARG... Kolla istället på Praxis Powder Bboards, finns i manligare längder och är mer en stora bergsskida än vad ARG är. Schysst grafik också!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 562682, member: 46762"] Ja, som sagt... Lika bra att gå in på varför! ARG är inte jättelång, Lotus är styvare och mer byggd för riktig Alaska-åkning. ARG slår den nog på "brättena" i skogen, men schysst form och snuskigt låg vikt talar nog för att det kommer studsa på hyffsat bra med 138:orna ändå... Kuro verkar vara ett riktigt monster i 195, precis som Eric och Linus säger, men du tappar ju väldigt mycket av den viktbesparing som 138:orna ger. Men det får du givetvis igen på allround- och carve-egenskaper. DPS- och Lotus-frågor brukar snabbt bli ganska inflammerade av mig och Nojlas här på freeride (det ÄR bra skit!), men vill man ha subjektiva åsikter från folk som kan jämföra mot Pontoon, ARG, Praxis Pow, Donner Party, etc. och som har åkt på dessa i några fot lössnö så är det TGR som gäller... Där finns ruggiga recensioner på Lotusarna! Mitt tips är att uttöka med några andra alternativ... som t.ex. Powder Boards! Som Eric sa, jag tror du är för stor på ARG... Kolla istället på Praxis Powder Bboards, finns i manligare längder och är mer en stora bergsskida än vad ARG är. Schysst grafik också! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ARG, Lotus 138 eller Kuro?
Tillbaka
Topp