Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ARG, Lotus 138 eller Kuro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 562768" data-attributes="member: 40931"><p>Bara en liten instickare: Man bör veta vad det är man köper om man skaffar sig ett par riktiga Reverse/Reverse skidor. Tex praxis powders, spatula och jag misstänker att lotus 138 och ARG gränsar till dessa också.</p><p></p><p>Man bör veta att från att ha upplevt pisten som en avkopplad transport där man inte BEHÖVER fokusera så mycket, förvandlas all skidåkning på hårt underlag till något som behöver mycket uppmärksamhet och ansträngning för att köra. Puder funkar såklart bra, men här är också känslan annorlunda. Inte samma "studs" som du får med en konventionell skida.</p><p></p><p>Detta är hur jag upplevde det var att åka på praxis powders under ca 7-10 dagar.</p><p></p><p>Du kan alltså koppla av mer i pudret men slösar energi på hård snö. För alltså, i mina drömmar så åker jag massor av puderdagar varje år och på varenda av dessa dagar åker jag puder och enbart puder. Men tyvärr är denna sortens dagar i ärlighetens namn rätt lätträknade och ofta består ju ett åk för mig i alla fall av kanske ett par hundra höjdmeter vindblåst blandat med skare och hårt, sen puder för att till sist avslutas med pucklar och sedan pist.</p><p></p><p>Personligen hade jag alltså velat välja Völkl Kuro med hänsyn till formen, men hade valt bort dom med tanke på den kassa kvaliteten. Jag litar inte alls på völkl. Men det hade varit denna typ av form på skida jag hade tittat på. Jag hade nog valt Lotus 120 framför 138. Men det är som sagt jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 562768, member: 40931"] Bara en liten instickare: Man bör veta vad det är man köper om man skaffar sig ett par riktiga Reverse/Reverse skidor. Tex praxis powders, spatula och jag misstänker att lotus 138 och ARG gränsar till dessa också. Man bör veta att från att ha upplevt pisten som en avkopplad transport där man inte BEHÖVER fokusera så mycket, förvandlas all skidåkning på hårt underlag till något som behöver mycket uppmärksamhet och ansträngning för att köra. Puder funkar såklart bra, men här är också känslan annorlunda. Inte samma "studs" som du får med en konventionell skida. Detta är hur jag upplevde det var att åka på praxis powders under ca 7-10 dagar. Du kan alltså koppla av mer i pudret men slösar energi på hård snö. För alltså, i mina drömmar så åker jag massor av puderdagar varje år och på varenda av dessa dagar åker jag puder och enbart puder. Men tyvärr är denna sortens dagar i ärlighetens namn rätt lätträknade och ofta består ju ett åk för mig i alla fall av kanske ett par hundra höjdmeter vindblåst blandat med skare och hårt, sen puder för att till sist avslutas med pucklar och sedan pist. Personligen hade jag alltså velat välja Völkl Kuro med hänsyn till formen, men hade valt bort dom med tanke på den kassa kvaliteten. Jag litar inte alls på völkl. Men det hade varit denna typ av form på skida jag hade tittat på. Jag hade nog valt Lotus 120 framför 138. Men det är som sagt jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ARG, Lotus 138 eller Kuro?
Tillbaka
Topp