Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="clay" data-source="post: 521049" data-attributes="member: 82624"><p>Jag har också blivit drabbade likt de flesta i denna tråd MEN jag har lyckats få tillbaka en del av valutatillägget som Langley krävde mig på! </p><p></p><p>Jag och några vänner åkte i januari med Langley till alperna. Innan resan så fick vi ett brev som sa att varje person skulle betala ca 600 kr extra för valutatillägget. Langley hänvisar till paragraf 5.5 i deras avtal. Vi betalade och surade till. När vi kom hem så började vi luska runt lite i ärendet och kom fram till följande.</p><p></p><p></p><p>1. Langley krävde oss på ett valutatillägg som baserades på en kurs som sattes någon gång i maj (vilket är jäkligt skumt eftersom vi bokade resan i november).</p><p>2. Langley hänvisade till avtalet, punkt 5.5 som säger:</p><p></p><p></p><p></p><p>5.5 Ändring av priset. Inträffar kostnadsökningar för Langley Travel efter det att avtalet enligt 1.5 ovan blivit bindande för parterna, får arrangören höja priset för resan med ett belopp som motsvarar kostnadsökningarna om dessa beror på:…</p><p></p><p>Punkt 1.5 säger:</p><p></p><p>1.5 Avtalet är bindande för parterna när Langley Travel skriftligen har bekräftat resenärens beställning och resenären inom avtalad tid betalt överenskommen anmälningsavgift enligt Langley Travels anvisningar. Langley Travel skall bekräfta resenärens och hans resesällskap beställning utan dröjsmål.</p><p></p><p></p><p>Det vill säga: Langley får korrigera priset när avtal mellan parterna har tecknats vilket görs då anmälningsavgiften är betalad.</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag och mina vänner ringde och mailade Langley för att påpeka detta och vips så genomförde de en ny valutaberäkning som INTE var baserad på kursen i maj utan på kursen då anmälningsavgiften var betald. Langley bad om ursäkt och drog en dålig bortförklaring varför felet uppstått och ersatte oss med den del av valutatillägget som var felaktigt uträknat.</p><p></p><p></p><p>Jag tycker det är väldigt märkligt att de fortsätter fula sig på detta sätt och bara betalar tillbaka pengar till dem som höjer rösten/mailar. Dessutom tycker jag det är märkligt att de inte tar hela valutatillägget. Jag har pratat med vänner som jobbar på större resebolag och för dessa bolag är det en självklarhet att man tar dessa kostnader. Jag antar att Langley är för litet som researrangör för att kunna täcka valutatillägget för alla. Problemet är bara att de kommer bli ännu mindre för de tappar kunder pga ett beteende som är ytterst oproffsigt.</p><p></p><p>Jag har tidigare tyckt riktigt bra om Langley men vet inte om jag kommer anlita dem igen….</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="clay, post: 521049, member: 82624"] Jag har också blivit drabbade likt de flesta i denna tråd MEN jag har lyckats få tillbaka en del av valutatillägget som Langley krävde mig på! Jag och några vänner åkte i januari med Langley till alperna. Innan resan så fick vi ett brev som sa att varje person skulle betala ca 600 kr extra för valutatillägget. Langley hänvisar till paragraf 5.5 i deras avtal. Vi betalade och surade till. När vi kom hem så började vi luska runt lite i ärendet och kom fram till följande. 1. Langley krävde oss på ett valutatillägg som baserades på en kurs som sattes någon gång i maj (vilket är jäkligt skumt eftersom vi bokade resan i november). 2. Langley hänvisade till avtalet, punkt 5.5 som säger: 5.5 Ändring av priset. Inträffar kostnadsökningar för Langley Travel efter det att avtalet enligt 1.5 ovan blivit bindande för parterna, får arrangören höja priset för resan med ett belopp som motsvarar kostnadsökningarna om dessa beror på:… Punkt 1.5 säger: 1.5 Avtalet är bindande för parterna när Langley Travel skriftligen har bekräftat resenärens beställning och resenären inom avtalad tid betalt överenskommen anmälningsavgift enligt Langley Travels anvisningar. Langley Travel skall bekräfta resenärens och hans resesällskap beställning utan dröjsmål. Det vill säga: Langley får korrigera priset när avtal mellan parterna har tecknats vilket görs då anmälningsavgiften är betalad. Jag och mina vänner ringde och mailade Langley för att påpeka detta och vips så genomförde de en ny valutaberäkning som INTE var baserad på kursen i maj utan på kursen då anmälningsavgiften var betald. Langley bad om ursäkt och drog en dålig bortförklaring varför felet uppstått och ersatte oss med den del av valutatillägget som var felaktigt uträknat. Jag tycker det är väldigt märkligt att de fortsätter fula sig på detta sätt och bara betalar tillbaka pengar till dem som höjer rösten/mailar. Dessutom tycker jag det är märkligt att de inte tar hela valutatillägget. Jag har pratat med vänner som jobbar på större resebolag och för dessa bolag är det en självklarhet att man tar dessa kostnader. Jag antar att Langley är för litet som researrangör för att kunna täcka valutatillägget för alla. Problemet är bara att de kommer bli ännu mindre för de tappar kunder pga ett beteende som är ytterst oproffsigt. Jag har tidigare tyckt riktigt bra om Langley men vet inte om jag kommer anlita dem igen…. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Tillbaka
Topp