Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="oloand" data-source="post: 522831" data-attributes="member: 92794"><p>Jag fick mitt resebevis direkt efter att jag bokat min resa till Val D'Isere med Langley... Då fick jag reda på att min resa var bokad på kursen 9.33. Jag läste resevillkoren och accepterade dessa då jag bokade, men ingenstans stod det att växelkursen som resan var bokad på var 9:33... och var ett halvt år gammal!!! </p><p>Man blir lite lätt irriterad!</p><p></p><p>Jag försökte läsa på webben om någon annan råkat ut för detta och hittade denna tråd. Det visade sig att jag var inte ensam...</p><p></p><p>För en timme sedan ringde jag Langley och säljaren sade att han kunde inte göra något åt kursen på 9:33 och konstaterade att jag skulle få betala in lite extra. Jag sade att nu när kursen är 11:45 rör sig om 3100 SEK vilket säljaren tyckte lät högt... </p><p></p><p>Då jag bokade min resa 2009-02-21 var kursen 11.17. Det var då jag klev på båten och detta borde vara min riktkurs. Innan dess hade jag inget med Langley att göra... Kursdiffen mellan 11.17 och 9.33 innebär att min resa blir 2680 SEK dyrare än vid bokningstillfället (ca 3100SEK till idag). Således borde Langley höja priserna på sin sajt med 16-17% för att illustrera det verkliga priset för konsumenterna. </p><p></p><p>Detta är ett mycket vilseledande sätt att sälja resor på. Bedrägligt och mycket oseriöst! Det är ju inte det att man inte läst det finstilta... Att resekostnaden ska räknas upp från en växelkurs som är urgammal och att denna kurs (eller kursdatum) inte går att utläsa någonstans på Langley sajt är mycket dåligt.</p><p></p><p>Jag har inte rest ännu och kommer troligtvis att avboka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oloand, post: 522831, member: 92794"] Jag fick mitt resebevis direkt efter att jag bokat min resa till Val D'Isere med Langley... Då fick jag reda på att min resa var bokad på kursen 9.33. Jag läste resevillkoren och accepterade dessa då jag bokade, men ingenstans stod det att växelkursen som resan var bokad på var 9:33... och var ett halvt år gammal!!! Man blir lite lätt irriterad! Jag försökte läsa på webben om någon annan råkat ut för detta och hittade denna tråd. Det visade sig att jag var inte ensam... För en timme sedan ringde jag Langley och säljaren sade att han kunde inte göra något åt kursen på 9:33 och konstaterade att jag skulle få betala in lite extra. Jag sade att nu när kursen är 11:45 rör sig om 3100 SEK vilket säljaren tyckte lät högt... Då jag bokade min resa 2009-02-21 var kursen 11.17. Det var då jag klev på båten och detta borde vara min riktkurs. Innan dess hade jag inget med Langley att göra... Kursdiffen mellan 11.17 och 9.33 innebär att min resa blir 2680 SEK dyrare än vid bokningstillfället (ca 3100SEK till idag). Således borde Langley höja priserna på sin sajt med 16-17% för att illustrera det verkliga priset för konsumenterna. Detta är ett mycket vilseledande sätt att sälja resor på. Bedrägligt och mycket oseriöst! Det är ju inte det att man inte läst det finstilta... Att resekostnaden ska räknas upp från en växelkurs som är urgammal och att denna kurs (eller kursdatum) inte går att utläsa någonstans på Langley sajt är mycket dåligt. Jag har inte rest ännu och kommer troligtvis att avboka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Tillbaka
Topp