Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="El_Gringo" data-source="post: 528694" data-attributes="member: 41044"><p>Vi bokade i oktober och fick i januari ett brev om valutatillägg. Där stod att dom använt kursen 9,33 baserat på växelkursen 12 maj. Efter att sett denna tråd ringde jag till Langley och fick pengar tillbaka utan diskussion.</p><p></p><p>Hur det blir för er som bokade nyligen vet jag inte. Om man tittar i resevillkoren på deras hemsida står inget om att en historisk växelkurs används vid uträkningen utan bara det som tidigare nämnts under 1.5 och 5.5. </p><p></p><p>Så jag gick in och "provbokade" en resa på deras hemsida nu. Om du bokar en resa som ligger nära i tiden ligger valutatillägget redan med i slutpriset specificerat som en egen post. Om du då godkänner detta och bokar så är det väl inte så mycket att tala om, då har man ju godkänt det. Bokar man dock en resa som ligger längre fram i tiden ligger inte valutatillägget med utan kommer antagligen senare när avresan närmar sig. Jag läste igenom resevillkoren som som man ska godkänna med ett "kryss i boxen" och där står inget om att en växelkurs på 9,33 ska användas.</p><p></p><p>Om dom sen i bokningsbekräftelsen skriver att kursen 9,33 ska användas hävdar jag att det är ogiltigt. Bokningsbekräftelsen får du först när du bokat och betalat anmälningsavgiften. Du har ingen möjlighet att läsa dig till att denna historiska kurs används innan du bokar och det strider mot villkoren du godkände när du bokade resan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="El_Gringo, post: 528694, member: 41044"] Vi bokade i oktober och fick i januari ett brev om valutatillägg. Där stod att dom använt kursen 9,33 baserat på växelkursen 12 maj. Efter att sett denna tråd ringde jag till Langley och fick pengar tillbaka utan diskussion. Hur det blir för er som bokade nyligen vet jag inte. Om man tittar i resevillkoren på deras hemsida står inget om att en historisk växelkurs används vid uträkningen utan bara det som tidigare nämnts under 1.5 och 5.5. Så jag gick in och "provbokade" en resa på deras hemsida nu. Om du bokar en resa som ligger nära i tiden ligger valutatillägget redan med i slutpriset specificerat som en egen post. Om du då godkänner detta och bokar så är det väl inte så mycket att tala om, då har man ju godkänt det. Bokar man dock en resa som ligger längre fram i tiden ligger inte valutatillägget med utan kommer antagligen senare när avresan närmar sig. Jag läste igenom resevillkoren som som man ska godkänna med ett "kryss i boxen" och där står inget om att en växelkurs på 9,33 ska användas. Om dom sen i bokningsbekräftelsen skriver att kursen 9,33 ska användas hävdar jag att det är ogiltigt. Bokningsbekräftelsen får du först när du bokat och betalat anmälningsavgiften. Du har ingen möjlighet att läsa dig till att denna historiska kurs används innan du bokar och det strider mot villkoren du godkände när du bokade resan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Tillbaka
Topp