Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MoMa" data-source="post: 528707" data-attributes="member: 93562"><p>AnnikaMarie: Vi fick också valutajusteringen per post i fredags. Det som gör mig så arg är att de så klart kände till detta när de skickade det mailerbjudande om sänkta priser på resorna till Guadeloupe i april som vi nappade på, eftersom erbjudandet gick ut endast åtta dagar innan valutapåslaget. Men med handpenningen betald på sjunde dagen var det ju försent för oss att hoppa av när brevet om valutapåslag damp ner i brevlådan hemma. Ett riktigt fult trick tycker jag och om det kan man tvista i evigheter med säljarna. MEN, utöver detta ojusta beteende säger ju fortfarande texten i punkt 5.5 att de inte får justera priserna mot annat än vad som skett EFTER det att vi betalat in handpenningen, vilket snarare kan handla om ett tiotal öre per euro än de två kronor de hävdar att de har rätt till. Om det tänker jag fortsätta att strida för, även om jag också är TRÖTT på detta.... Ska avvakta och se om säljaren/Stålnacke ringer i morgon, annars får jag väl ta kontakt med honom själv (tack för numret!).</p><p></p><p>El Gringo: ja infon om 9,33 står enbart i bokningsbekräftelsen, men bekräftelsen får man även om man bokar resan och väntar sju dagar med att betala handpenningen (som vi gjorde). Det är dock luddigt skrivet och det framgår inte att just det pris vi godkände berörs av detta. Hur det än är, så stämmer det fortfarande inte med punkt 5.5. Men enligt Langley så är det bara kunder som INTE fått denna text i bekräftelsen som kan få pengarna tillbaka. Så därför min fråga till er som lyckats med detta. Om du har kvar bokningsbekräftelsen får du gärna kolla om du hade den texten med eller inte!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MoMa, post: 528707, member: 93562"] AnnikaMarie: Vi fick också valutajusteringen per post i fredags. Det som gör mig så arg är att de så klart kände till detta när de skickade det mailerbjudande om sänkta priser på resorna till Guadeloupe i april som vi nappade på, eftersom erbjudandet gick ut endast åtta dagar innan valutapåslaget. Men med handpenningen betald på sjunde dagen var det ju försent för oss att hoppa av när brevet om valutapåslag damp ner i brevlådan hemma. Ett riktigt fult trick tycker jag och om det kan man tvista i evigheter med säljarna. MEN, utöver detta ojusta beteende säger ju fortfarande texten i punkt 5.5 att de inte får justera priserna mot annat än vad som skett EFTER det att vi betalat in handpenningen, vilket snarare kan handla om ett tiotal öre per euro än de två kronor de hävdar att de har rätt till. Om det tänker jag fortsätta att strida för, även om jag också är TRÖTT på detta.... Ska avvakta och se om säljaren/Stålnacke ringer i morgon, annars får jag väl ta kontakt med honom själv (tack för numret!). El Gringo: ja infon om 9,33 står enbart i bokningsbekräftelsen, men bekräftelsen får man även om man bokar resan och väntar sju dagar med att betala handpenningen (som vi gjorde). Det är dock luddigt skrivet och det framgår inte att just det pris vi godkände berörs av detta. Hur det än är, så stämmer det fortfarande inte med punkt 5.5. Men enligt Langley så är det bara kunder som INTE fått denna text i bekräftelsen som kan få pengarna tillbaka. Så därför min fråga till er som lyckats med detta. Om du har kvar bokningsbekräftelsen får du gärna kolla om du hade den texten med eller inte! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Tillbaka
Topp