Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MoMa" data-source="post: 529169" data-attributes="member: 93562"><p>Carex: Det är ju mycket lustigt att Langley kan behandla kunder olika när det ändå handlar om att dom bryter mot sina resevillkoren!</p><p></p><p>Fick nämligen samtal från dem precis. I mitt fall tänker de INTE häva valutapåslaget utan erbjuder "snällt" oss kostnadsfri avbokning i stället. Varför? Jo för att om dom har skrivit i bokningsbekräftelsen att kursen är 9.33 (luddigt formulerat eller inte) så gäller det ÖVER resevillkoren. Även om det efter raden om valutakursen står "I ENLIGHET med Langleys allmänna och särskilda resevillkor förbehåller vi oss rätten att justera priset i händelse av</p><p>att valutakursen förändras". </p><p></p><p>Enligt försäljningschef Stålnacke, som jag pratade med i dag, så är det enbast de kunder som bokat och som INTE fått tillräcklig information om valutapåslaget innan de betalade in handpenningen (dvs ej fått raden om valutakursen i bekräftelsen) som fått sitt påslag avdraget. Skulle vara intressant att höra om du Carex fick den informationen eller inte. Jag nämnde ditt fall för dem och de hävdar att de kan titta på bokningen om de har ditt namn, för att se om det var något "mycket speciellt fall" som de uttryckte det. Vilket ju är omöjligt eftersom jag inte kan kräva att du ska lämna ut till namn här.</p><p></p><p>Så jag antar att jag snällt får avboka hela resan (måste göra detta senast i morgon torsdag, annars blir jag skyldig dem 25% av resan) och sedan gå till ARN och hoppas på upprättelse. Ja inte ekonomiskt då, utan principiellt......Mycket surt!!!! Tänker inte rekommendera Langley till någon som ni säkert förstår.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MoMa, post: 529169, member: 93562"] Carex: Det är ju mycket lustigt att Langley kan behandla kunder olika när det ändå handlar om att dom bryter mot sina resevillkoren! Fick nämligen samtal från dem precis. I mitt fall tänker de INTE häva valutapåslaget utan erbjuder "snällt" oss kostnadsfri avbokning i stället. Varför? Jo för att om dom har skrivit i bokningsbekräftelsen att kursen är 9.33 (luddigt formulerat eller inte) så gäller det ÖVER resevillkoren. Även om det efter raden om valutakursen står "I ENLIGHET med Langleys allmänna och särskilda resevillkor förbehåller vi oss rätten att justera priset i händelse av att valutakursen förändras". Enligt försäljningschef Stålnacke, som jag pratade med i dag, så är det enbast de kunder som bokat och som INTE fått tillräcklig information om valutapåslaget innan de betalade in handpenningen (dvs ej fått raden om valutakursen i bekräftelsen) som fått sitt påslag avdraget. Skulle vara intressant att höra om du Carex fick den informationen eller inte. Jag nämnde ditt fall för dem och de hävdar att de kan titta på bokningen om de har ditt namn, för att se om det var något "mycket speciellt fall" som de uttryckte det. Vilket ju är omöjligt eftersom jag inte kan kräva att du ska lämna ut till namn här. Så jag antar att jag snällt får avboka hela resan (måste göra detta senast i morgon torsdag, annars blir jag skyldig dem 25% av resan) och sedan gå till ARN och hoppas på upprättelse. Ja inte ekonomiskt då, utan principiellt......Mycket surt!!!! Tänker inte rekommendera Langley till någon som ni säkert förstår. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Arg på Langley Travel
Tillbaka
Topp