Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Armada ARG på topptur...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 394407" data-attributes="member: 38454"><p>Har inte testat ARG, men gjorde några turer på Pontoon:s i veckan. Det är ju en liknande skida så det går väl att dra lite slutsatser av det. Snön var från hårdkartong/betong till 1 - 2 cm regnskare med rätt djupt socker under. Gick med Trekkers och hudar skurna för toonsen.</p><p></p><p>Erfarenhet: Funkade utmärkt på de underlag jag gick på och visst är det lite tyngre men inte så att det störde mig. Skråa i regnskaren gick utmärkt och följa i spåren från min kompis betydligt smalare Mantra var förvånansvärt simpelt, inte alls krångligt vilket jag trodde att det skulle vara. Skråa på betong/kartong funkade oxå men trekkers är ju inte så vridstyva så man fick rätt mycket hudkontakt vilket man kan tycka hjälper eller stjälper, jag tyckte det underlättade utan att öka ansträngningen speciellt mycket.</p><p></p><p>Bärigheten är rätt trevlig och överlag så sjönk toonsen ner ca hälften av min kompis Mantror utan att på nåt sätt förlora fästet i knorvliga partier. Toonsen är ju rätt mittmonterade så jag var orolig att kickturns skulle vara svårare eftersom mina 189:or är betydligt längre mot baktippen än de jag tidigare gått på. Men rockern gör att det är rätt enkelt att få till kickturns med bra svep i. När det var tajt och brant testade jag att göra "lappkastturns" så att jag istället vände mig utåt dal istället för in mot berg, detta krävde en skidlängd förbi slaget den före gjort men funkade utmärkt för mig. Allt som allt så var det inga problem alls i hanterandet och jag tyckte det funkade bra överlag.</p><p></p><p>Och på vägen ner sedan i skarsnön så var det verkligen värt att ta toonsen på promenad. Mer lätthanterade skidor i krävande snö och stökig skog har jag inte åkt på och på ett öppet fält kunde man verkligen surfa iväg som om det vore djupt fluff istället för skare och laja stora svängar med ett brett smajl etsat i nyllet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 394407, member: 38454"] Har inte testat ARG, men gjorde några turer på Pontoon:s i veckan. Det är ju en liknande skida så det går väl att dra lite slutsatser av det. Snön var från hårdkartong/betong till 1 - 2 cm regnskare med rätt djupt socker under. Gick med Trekkers och hudar skurna för toonsen. Erfarenhet: Funkade utmärkt på de underlag jag gick på och visst är det lite tyngre men inte så att det störde mig. Skråa i regnskaren gick utmärkt och följa i spåren från min kompis betydligt smalare Mantra var förvånansvärt simpelt, inte alls krångligt vilket jag trodde att det skulle vara. Skråa på betong/kartong funkade oxå men trekkers är ju inte så vridstyva så man fick rätt mycket hudkontakt vilket man kan tycka hjälper eller stjälper, jag tyckte det underlättade utan att öka ansträngningen speciellt mycket. Bärigheten är rätt trevlig och överlag så sjönk toonsen ner ca hälften av min kompis Mantror utan att på nåt sätt förlora fästet i knorvliga partier. Toonsen är ju rätt mittmonterade så jag var orolig att kickturns skulle vara svårare eftersom mina 189:or är betydligt längre mot baktippen än de jag tidigare gått på. Men rockern gör att det är rätt enkelt att få till kickturns med bra svep i. När det var tajt och brant testade jag att göra "lappkastturns" så att jag istället vände mig utåt dal istället för in mot berg, detta krävde en skidlängd förbi slaget den före gjort men funkade utmärkt för mig. Allt som allt så var det inga problem alls i hanterandet och jag tyckte det funkade bra överlag. Och på vägen ner sedan i skarsnön så var det verkligen värt att ta toonsen på promenad. Mer lätthanterade skidor i krävande snö och stökig skog har jag inte åkt på och på ett öppet fält kunde man verkligen surfa iväg som om det vore djupt fluff istället för skare och laja stora svängar med ett brett smajl etsat i nyllet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Armada ARG på topptur...
Tillbaka
Topp