Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Armada ARG på topptur...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 394529" data-attributes="member: 38454"><p>Om du åkte på den i söndags så är det ju lätt för dig att kolla upp. Sätt skidorna tätt tillsammans med belaget upp och titta längsmed från tippen så ser du skärningen klart och tydligt...</p><p></p><p>Måtten är från min stållinjal här hemma och visst skulle jag kunna plåta den men eftersom du har tillgång till ett par så kolla upp själv. Notera att jag bara refererade till måtten på anlägningsytan, om du ska ha hela så är det: Tipp = 160, start på tipprocker = 136, under pjäxmarkering = 129, start på tailrocker = 131, tail = 120.</p><p></p><p>Well, angående val av turskida och bindning så är ju det helt klart ett personligt val beroende på snö, berg och vilja. Efter ha turat på lite bredare skidor i all möjlig snö så kan jag iaf säga att smala skidor med skärning går bort numera. Mycket skojsigare att ett roligt rakt verktyg under pjäxan när det vänder neråt oavsett hur bra eller tråkig snön är. Och man kan ju alltid hämta andan, dricka massa choklad, titta på utsikten och gagga lite på toppen om det är tungt upp. det är vad jag gillar att göra oftast...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 394529, member: 38454"] Om du åkte på den i söndags så är det ju lätt för dig att kolla upp. Sätt skidorna tätt tillsammans med belaget upp och titta längsmed från tippen så ser du skärningen klart och tydligt... Måtten är från min stållinjal här hemma och visst skulle jag kunna plåta den men eftersom du har tillgång till ett par så kolla upp själv. Notera att jag bara refererade till måtten på anlägningsytan, om du ska ha hela så är det: Tipp = 160, start på tipprocker = 136, under pjäxmarkering = 129, start på tailrocker = 131, tail = 120. Well, angående val av turskida och bindning så är ju det helt klart ett personligt val beroende på snö, berg och vilja. Efter ha turat på lite bredare skidor i all möjlig snö så kan jag iaf säga att smala skidor med skärning går bort numera. Mycket skojsigare att ett roligt rakt verktyg under pjäxan när det vänder neråt oavsett hur bra eller tråkig snön är. Och man kan ju alltid hämta andan, dricka massa choklad, titta på utsikten och gagga lite på toppen om det är tungt upp. det är vad jag gillar att göra oftast... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Armada ARG på topptur...
Tillbaka
Topp