Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada ARV -06
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KELLERSH" data-source="post: 261253" data-attributes="member: 69582"><p>Tjoho!</p><p>Satsa på High Societys FR 187 eller 179! De har testats i Freeskier och fick bättre än tex. 4FRNT, Armada och Mantra....</p><p>När skidan testades i Åre var förhållandena sk*t och det var inte rättvist för någon lite bredare skida.</p><p>Jag körde på FR 187 och 179 hela förra säsongen i Aspen och säsongen tidigare i Whistler och det är skidor jag aldrig byter ut. Jag har hajkat med Mojo 90 men aldrig gillad skidan. Lika så med Salomon Foil som enligt mig är en dåligt uppbygd skida som tappar all flex de första 2 veckorna...</p><p></p><p>Vill man ha en skida för pist och kanske ibland utanför bör man satsa på lagg med 90mm + i midja. De skidorna är designade för all typ av åkning och presterar bra nästan överallt.</p><p></p><p>Vad du än köper hoppas jag att du får en bra vinter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KELLERSH, post: 261253, member: 69582"] Tjoho! Satsa på High Societys FR 187 eller 179! De har testats i Freeskier och fick bättre än tex. 4FRNT, Armada och Mantra.... När skidan testades i Åre var förhållandena sk*t och det var inte rättvist för någon lite bredare skida. Jag körde på FR 187 och 179 hela förra säsongen i Aspen och säsongen tidigare i Whistler och det är skidor jag aldrig byter ut. Jag har hajkat med Mojo 90 men aldrig gillad skidan. Lika så med Salomon Foil som enligt mig är en dåligt uppbygd skida som tappar all flex de första 2 veckorna... Vill man ha en skida för pist och kanske ibland utanför bör man satsa på lagg med 90mm + i midja. De skidorna är designade för all typ av åkning och presterar bra nästan överallt. Vad du än köper hoppas jag att du får en bra vinter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada ARV -06
Tillbaka
Topp