Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada ARV 08/09 vs Völkl Gotama 08/09
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grilljanne" data-source="post: 559277" data-attributes="member: 35021"><p>Tycker personligen också att du bör satsa på en skida med ungefär samma mått som gotaman, runt 100-105mm midja. Det är precis som ovanstående säger ang. att 105mm midja skulle vara för brett för pisten, det tycker absolut inte jag heller. Har man vassa o bra kanter så funkar det helt okej med stora, långa svängar (vilket jag personligen föredrar framför korta slalomsvängar). Och som sagt, när det väl har dumpat är man rätt glad för dom där 0,5-1cm extra under foten!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grilljanne, post: 559277, member: 35021"] Tycker personligen också att du bör satsa på en skida med ungefär samma mått som gotaman, runt 100-105mm midja. Det är precis som ovanstående säger ang. att 105mm midja skulle vara för brett för pisten, det tycker absolut inte jag heller. Har man vassa o bra kanter så funkar det helt okej med stora, långa svängar (vilket jag personligen föredrar framför korta slalomsvängar). Och som sagt, när det väl har dumpat är man rätt glad för dom där 0,5-1cm extra under foten! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada ARV 08/09 vs Völkl Gotama 08/09
Tillbaka
Topp