Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada? Jävla problem, fattar nada.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 598472" data-attributes="member: 15091"><p>affe:</p><p>Ja, Alphan har alvsko-teknik, och?</p><p>Och vad gör man med skidorna för att behålla greppet i en isig pipe? Kolla på Armadas hemsida så ser du att det är PC som har högst stapel när det gäller groomers.</p><p></p><p>Du kan köpa vilken skida du vill, jag tänker inte bestämma det åt dig. Men jag kan hjälpa dig med att säga att det handlar om att kompromissa. Det låter som att du vill att dina skidor ska prestera bäst i pisten, flyga högt i parken (vilket i stort sett alla parklagg gör) men också klara av lite offpist, någon dag om året. Alltså kompromissar du bort offpisten, right, och väljer därför inte ARV.</p><p></p><p>Åker du med mycket dynamik och kraft kommer PC vara snäppet vassare än AR6 i pisten men något mindre förlåtande i parken (om du inte alltid stompar landningarna mitt på foten) pga sitt lite styvare flex.</p><p>Alphan kommer vara mer förlåtande i parken eftersom du sällan kommer fastna på kanten vid t.ex. en inte helt fulländad rotation och även underlätta butters i hopp och presses på rails. Som jag sa tidigare kommer de ställa högre krav på hur du står på skidan i pisten och offpisten pga sin kortare kontaktyta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 598472, member: 15091"] affe: Ja, Alphan har alvsko-teknik, och? Och vad gör man med skidorna för att behålla greppet i en isig pipe? Kolla på Armadas hemsida så ser du att det är PC som har högst stapel när det gäller groomers. Du kan köpa vilken skida du vill, jag tänker inte bestämma det åt dig. Men jag kan hjälpa dig med att säga att det handlar om att kompromissa. Det låter som att du vill att dina skidor ska prestera bäst i pisten, flyga högt i parken (vilket i stort sett alla parklagg gör) men också klara av lite offpist, någon dag om året. Alltså kompromissar du bort offpisten, right, och väljer därför inte ARV. Åker du med mycket dynamik och kraft kommer PC vara snäppet vassare än AR6 i pisten men något mindre förlåtande i parken (om du inte alltid stompar landningarna mitt på foten) pga sitt lite styvare flex. Alphan kommer vara mer förlåtande i parken eftersom du sällan kommer fastna på kanten vid t.ex. en inte helt fulländad rotation och även underlätta butters i hopp och presses på rails. Som jag sa tidigare kommer de ställa högre krav på hur du står på skidan i pisten och offpisten pga sin kortare kontaktyta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada? Jävla problem, fattar nada.
Tillbaka
Topp