Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ, Armada ARG, Elan Boomerang, Line EP
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hammarlund" data-source="post: 583554" data-attributes="member: 72692"><p>Jag skulle säga som de andra, gå på någon utav armada modellerna. Lätta och fina... Ett annat alternativ är K2 Hellbent som också är en renodlad puderskida för det riktigt feta dagarna. Och som jag förstod det så ska skidorna bara användas när det snöat mycket vilket gör att Hellbenten kan vara att tänka på.</p><p></p><p>Jag är ungefär lika långa som du (182 cm) men något lättare, och mitt val för dom feta dagarna i vinter blev K2. Det berodde dock mycket på att jag fick dom till ett grymt pris. Men med i mitt val var också de båda armada modellerna. Anledningen till det var just dess kvickhet i svängar då jag gillar att kunna slå om på en femöring (något som kan vara bra när man åker t.ex. skog).</p><p></p><p>Så mitt val skulle bli Armada. Kanske arg:n före JJ då denna ska ha lite mer "surf-känsla". Sen att den är sjukt snygg skadar ju inte heller. Eller ett par hellbent. Samtliga modeller med en marker jester.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hammarlund, post: 583554, member: 72692"] Jag skulle säga som de andra, gå på någon utav armada modellerna. Lätta och fina... Ett annat alternativ är K2 Hellbent som också är en renodlad puderskida för det riktigt feta dagarna. Och som jag förstod det så ska skidorna bara användas när det snöat mycket vilket gör att Hellbenten kan vara att tänka på. Jag är ungefär lika långa som du (182 cm) men något lättare, och mitt val för dom feta dagarna i vinter blev K2. Det berodde dock mycket på att jag fick dom till ett grymt pris. Men med i mitt val var också de båda armada modellerna. Anledningen till det var just dess kvickhet i svängar då jag gillar att kunna slå om på en femöring (något som kan vara bra när man åker t.ex. skog). Så mitt val skulle bli Armada. Kanske arg:n före JJ då denna ska ha lite mer "surf-känsla". Sen att den är sjukt snygg skadar ju inte heller. Eller ett par hellbent. Samtliga modeller med en marker jester. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ, Armada ARG, Elan Boomerang, Line EP
Tillbaka
Topp