Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ, men lite bättre "grepp"?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Telemarkingen" data-source="post: 1056694" data-attributes="member: 42738"><p>Kommer vel ann på kantene også. Kjørte Volkl One i forrige uke i Bad Gastein. Etter en dag på disse skiene med fullrocker og 115 midje så tenkte jeg...disse har "for" mye grep. De kom fra First descent og var nok nypreppet og ble vanskelig å sladde bremse pga sylskarpe kanter. Til sammenlikning kjørte jeg Mantra fra samme butikk dagen før og opplevde egentlig ikke at de hadde bedre grep, men opplevde mindre av kraft behovet på kanten ift den brede skia selvfølgelig. Om du har mulighet ville jeg valgt to par ski fremfor "jack of all trades master of non" fordi den blir alltid et kompromiss f.eks. mindre eller for mye dempet. </p><p>Og JJ'ene. Jeg solgte JJ'ene fordi jeg opplevde de som for mye bakkeorienterte, så ja de hadde ekstremt grep. De er også veldig stive midt under skia (sjekk flexindeksen) og myke i tuppene. Jeg liker at ski er slarvbare mtp skogskjøring i større grad enn det JJ var.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telemarkingen, post: 1056694, member: 42738"] Kommer vel ann på kantene også. Kjørte Volkl One i forrige uke i Bad Gastein. Etter en dag på disse skiene med fullrocker og 115 midje så tenkte jeg...disse har "for" mye grep. De kom fra First descent og var nok nypreppet og ble vanskelig å sladde bremse pga sylskarpe kanter. Til sammenlikning kjørte jeg Mantra fra samme butikk dagen før og opplevde egentlig ikke at de hadde bedre grep, men opplevde mindre av kraft behovet på kanten ift den brede skia selvfølgelig. Om du har mulighet ville jeg valgt to par ski fremfor "jack of all trades master of non" fordi den blir alltid et kompromiss f.eks. mindre eller for mye dempet. Og JJ'ene. Jeg solgte JJ'ene fordi jeg opplevde de som for mye bakkeorienterte, så ja de hadde ekstremt grep. De er også veldig stive midt under skia (sjekk flexindeksen) og myke i tuppene. Jeg liker at ski er slarvbare mtp skogskjøring i større grad enn det JJ var. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ, men lite bättre "grepp"?
Tillbaka
Topp