Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ VS Hellbent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hammarlund" data-source="post: 801150" data-attributes="member: 72692"><p>Jag äger själv ett par Hellbents och tycket dom är grymma när det kommer till puderåkning. Köpte dom inför förra säsongen som jag spenderade i St. Anton vilket medförde en hel del puderdagar. Att Hellbenten är tung kan jag inte sätta mig emot, däremot är den inte ruskigt tung enligt min mening. Kanske inte en skida man turar med men för liftburen lössnöåkning är den grym.</p><p></p><p>Jag lånade även ett par JJ under en dag och hann faktiskt med allt ifrån puder till pist. Ett helt klart lättare alternativ dom tycker jag inte att man fick samma flyt med dom som med Hellbenten. Detta beros säkert på att Hellbenten har riktig monster rocker och saknar helt vanligt spann (något JJ har under foten, vilket du säker redan känner till) plus att JJ har en midja på 115 och hellbenten på 122 (jag åker på förra årets modell). Dette i sín tur leder till att JJ har avseärt mycket bättre egenskaper i pisten men i detta fall är de ju ointresant.</p><p></p><p>Något du däremot bör tänka på är att Hellbenten iår är 132 under foten vilket knappast gjort den lättare. Har dock inte testad denna upplaga än man hoppas på att kunna göra det kommande säsong.</p><p></p><p>Jag är runt 183 och väger 70 kg... Jag åker på den längsta modellen av Hellbenten. 185 som i verkligheten är 195 och jag har aldrig upplevt dom som klumpiga eller jobbiga att åka med. Dock är jag ingen riktig bc-jibber så har inte utsatt mina för några dummheter så som flippar och liknande :P</p><p></p><p>för att sumera detta kan jag verkligen rekomendera hellbenten om det är RIKTIGT flyt du söker. Du bör kanske kika på en lite kortare modell om dom ska vara lättare att slänga runt.</p><p></p><p>Over and Out, Peace! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hammarlund, post: 801150, member: 72692"] Jag äger själv ett par Hellbents och tycket dom är grymma när det kommer till puderåkning. Köpte dom inför förra säsongen som jag spenderade i St. Anton vilket medförde en hel del puderdagar. Att Hellbenten är tung kan jag inte sätta mig emot, däremot är den inte ruskigt tung enligt min mening. Kanske inte en skida man turar med men för liftburen lössnöåkning är den grym. Jag lånade även ett par JJ under en dag och hann faktiskt med allt ifrån puder till pist. Ett helt klart lättare alternativ dom tycker jag inte att man fick samma flyt med dom som med Hellbenten. Detta beros säkert på att Hellbenten har riktig monster rocker och saknar helt vanligt spann (något JJ har under foten, vilket du säker redan känner till) plus att JJ har en midja på 115 och hellbenten på 122 (jag åker på förra årets modell). Dette i sín tur leder till att JJ har avseärt mycket bättre egenskaper i pisten men i detta fall är de ju ointresant. Något du däremot bör tänka på är att Hellbenten iår är 132 under foten vilket knappast gjort den lättare. Har dock inte testad denna upplaga än man hoppas på att kunna göra det kommande säsong. Jag är runt 183 och väger 70 kg... Jag åker på den längsta modellen av Hellbenten. 185 som i verkligheten är 195 och jag har aldrig upplevt dom som klumpiga eller jobbiga att åka med. Dock är jag ingen riktig bc-jibber så har inte utsatt mina för några dummheter så som flippar och liknande :P för att sumera detta kan jag verkligen rekomendera hellbenten om det är RIKTIGT flyt du söker. Du bör kanske kika på en lite kortare modell om dom ska vara lättare att slänga runt. Over and Out, Peace! :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ VS Hellbent
Tillbaka
Topp