Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ VS Hellbent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="victorvictor" data-source="post: 801183" data-attributes="member: 90247"><p>Jag spenderade förra säsongen i chamonix på ett par hellbent, riktigt rolig skida! Jag kör på 179an (ca 185 i verkligheten) från 09/10 och ja är typ 180 och väger 70 kg. Det är en mjuk och lekfull skida som flyter grymt i pudret och har gjort mig till en mycket bättre skidåkare. Känner mig som Sean Pettit när jag har dom under fötterna och som jag kan köra hur jag vill vart jag vill. Jag åker precis som du även park och det är riktigt najs att kunna ta med sig det man lärt sig i parken ut i fluffet. Jag droppar, hoppar, snurrar o gör butters på det mesta jag hittar på vägen ner och har så sjukt kul med dom. Inga problem att landa switch i puder. Kolla bara på Charley Ager i Everyday is a Saturday.. Jag har dom monterade 3,5 cm bakom true center.</p><p></p><p>Dom är enligt min mening tunga att bära, inte att åka på.</p><p></p><p>JJ har jag aldrig provat, men skulle tro att hellbent flyter aningen bättre tack vare extra bredd och megarocker. Antar även att dom är mjukare och aningen lekfullare. Sen kan du ju också kolla på EP pro som är väldigt lik hellbent.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="victorvictor, post: 801183, member: 90247"] Jag spenderade förra säsongen i chamonix på ett par hellbent, riktigt rolig skida! Jag kör på 179an (ca 185 i verkligheten) från 09/10 och ja är typ 180 och väger 70 kg. Det är en mjuk och lekfull skida som flyter grymt i pudret och har gjort mig till en mycket bättre skidåkare. Känner mig som Sean Pettit när jag har dom under fötterna och som jag kan köra hur jag vill vart jag vill. Jag åker precis som du även park och det är riktigt najs att kunna ta med sig det man lärt sig i parken ut i fluffet. Jag droppar, hoppar, snurrar o gör butters på det mesta jag hittar på vägen ner och har så sjukt kul med dom. Inga problem att landa switch i puder. Kolla bara på Charley Ager i Everyday is a Saturday.. Jag har dom monterade 3,5 cm bakom true center. Dom är enligt min mening tunga att bära, inte att åka på. JJ har jag aldrig provat, men skulle tro att hellbent flyter aningen bättre tack vare extra bredd och megarocker. Antar även att dom är mjukare och aningen lekfullare. Sen kan du ju också kolla på EP pro som är väldigt lik hellbent. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Armada JJ VS Hellbent
Tillbaka
Topp