Armada JPvsJulien vs. K2 AK Made´n

Jo, som rubriken lyder: står i valet och kvalet mellan Armada JP vs Julien och K2 AK Made'n. Vad är att föredra, tycker ni?

Tanken är att ha dem som rena OP skidor, och förhoppningsvis åka mkt fluff med dom, och även kunna köra mkt dropp. Pisten bryr jag mig inte nämnvärt om, mer utav en transportsträcka...Hoppas kunna använda dom som bummarlagg ett flertal år efter detta år...

Är 188 lång, och väger 75 kilo. Vet att exempelvis att JP är väldigt lätta, medan Made'n är väldigt mjuka...vilken egenskap väger tyngst: alltså, vilken skida passar mig bäst?

Sist men inte minst: vilka är fränast?

Tack på förhand för seriösa och väldgrundade svar! :D

/D

Skulle valt Maden Ak , Dom är grymma! Sen är dom lite bredare med sina 108 i midjan mot JP vs Julien´s 103!

Maden AK är fränast!

Men bredden spelar inte så stor roll här, nu snackar vi ganska olika konstruktioner på skidorna... JP:n har ju väldigt ovanlig skärning då den är gjord till att plöja switch utan minsta tendens till att svänga in i ngn tall, så de extra 5mm kan man nästan bortse från.

Dom heter iofs inte Maiden längre. Heter Enemy efter lite på tryckning från Iron Maidens advokater..

Bara lite värdelöst vetande..

Senast ändrad:
Kanske inte va den bästa infon men maden ak är grymt sköna! mjuka landningar i puder ! Och du är i stort sett lika lång som mig fast jag väger 80kg

jp skidan ligger under 130 i främmre brättet det skiljer ca 12 mm i brättet och 5 mm i midjan kanske inte kolossala skillnader men...

Ingen av dom om jag inte var tvungen....

Men om jag är tvungen så AK..... Och sen så verkar Armadan vara en mer jibb skida än storbergs skida som det verkar på beskrivningen som jag har läst iaf. K2 har byggt skidor länge och Armada är fortfarande ganska gröna på det och dom har haft en del problem till och från med kvaliten.

Hasse

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp