Armada pipe cleaner

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Armada pipe cleaner
Hej jag undrar om armada pipe cleaner är bra i pist och offpist :)

Senast redigerad av en moderator:
Armada pipe cleaner
(Cleaner)* Njea i offpist är den väl rätt dålig men i pist lär den fungera och i park är den väl riktigt bra och i pipe är en väl underbar.

Armada pipe cleaner
har ett par 07/08 och gled runt lite i pist i alperna förra året och de funkar riktigt bra men offpist tror jag inte att de pallar så bra:/

Armada pipe cleaner
vrf skulle dom inte funka i offpisten så bra? står ju på armadas sida att den är hårdare än park skidan, så bättre än park skidor måste dom ju funka? om man bortser från midjan :P

Armada pipe cleaner
Pipecleanern är ju främst till för slopestyle och pipe. Är svårt att finna passande kompromisser, kolla in Armada El Rey eller ARV för två lite mer allroundiga allternativ i två olika prisklasser.

Armada pipe cleaner
crillssssss sa:
vrf skulle dom inte funka i offpisten så bra? står ju på armadas sida att den är hårdare än park skidan, så bättre än park skidor måste dom ju funka? om man bortser från midjan :P
mm det är precis det som gör att den inte pallar, den är sjukt smal, då är ar6an bättre som är någon cm bredare

Armada pipe cleaner
Jakob Wester rekommenderade den skidan när jag fråga om en allround skida. Jag har köpt den och ska testa den nu till vintern :)

Armada pipe cleaner
aha_johan sa:
crillssssss sa:
mm det är precis det som gör att den inte pallar, den är sjukt smal, då är ar6an bättre som är någon cm bredare
85 cm i midjan är väll inte "sjukt smal" ?

Armada pipe cleaner
84mm i midja tycker inte jag är sjukt smalt?iaf inte för en park skida, men om man BORTSER från midjans bredd så borde den ju funka bra, men det är ju klart att bindningen montering osv spelar roll.förresten så är ar6 bara 1mm bredare i samma längd ;)

Armada pipe cleaner
pipe cleaner är uppbyggda från atomics racer skida eller nått så dom är bland de absolut bästa twin tipsen i pisten. sviker därför lite utanför pisten..

Armada pipe cleaner
crillssssss sa:
En hård skida innebär inte att den är bra offpist, vart har du fått något så dumt ifrån?
Den är däremot alldeles för smal samt att uppbyggnaden gör att monteringspunkten hamnar alldeles för långt fram för att fungera tillfredsställande offpist.

Tillbaka
Topp