Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Armada Victa 87 TI vs Kenja (äldre)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 1203511" data-attributes="member: 35502"><p>Nu är jag inte kvinna, och har inte testat respektive modeller. Men har klämt en hel del på invictus 89 ti och synat dom samt åkt på kendon som motsvarar kenja. Kenjan är biffigare med mindre rocker. Åker hon mest på skär med hög fart och tryck kan den vara ett bra alternativt. Vill man ha mer lekfullhet/sladdvänlighet skulle jag gå på victa 87 ti som har en kraftigare nosrocker samt mildare flex. Båda har metall i sig men victan skulle jag tro har tunnare lager men lite kevlar och kålfiber för att kompensera det. Skulle nog ändå klassa båda inom charger kategorin men victa kanske åt light charger hållet. Nu tänker jag främst på pist egenskaper, men skulle tro att victan är roligare i löst tack vare nosen och den något lättare vikten. </p><p></p><p>Annars span in: </p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.skiessentials.com/2020-ski-test/skis/2020-armada-victa-87-ti/[/URL]</p><p></p><p>Finns säkert något på kenjan där också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 1203511, member: 35502"] Nu är jag inte kvinna, och har inte testat respektive modeller. Men har klämt en hel del på invictus 89 ti och synat dom samt åkt på kendon som motsvarar kenja. Kenjan är biffigare med mindre rocker. Åker hon mest på skär med hög fart och tryck kan den vara ett bra alternativt. Vill man ha mer lekfullhet/sladdvänlighet skulle jag gå på victa 87 ti som har en kraftigare nosrocker samt mildare flex. Båda har metall i sig men victan skulle jag tro har tunnare lager men lite kevlar och kålfiber för att kompensera det. Skulle nog ändå klassa båda inom charger kategorin men victa kanske åt light charger hållet. Nu tänker jag främst på pist egenskaper, men skulle tro att victan är roligare i löst tack vare nosen och den något lättare vikten. Annars span in: [URL unfurl="true"]https://www.skiessentials.com/2020-ski-test/skis/2020-armada-victa-87-ti/[/URL] Finns säkert något på kenjan där också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Armada Victa 87 TI vs Kenja (äldre)
Tillbaka
Topp