Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 10 tips för dig som är nybörjare i skidbacken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1206246" data-attributes="member: 161297"><p>[USER=154180]@johngustafsson[/USER] - Ja, man märker först efteråt att det var värt varenda öre man spenderade men har ändå inga fler kilon eller sänkt handikapp att konkret peka på. Bara känslan av att ha blivit bättre, men när man väl har fått känna den så vill åtminstone jag bara ha mer, och mer, och mer av den. Men då var jag 40+ när jag stoppade fötterna i ett par slalompjäxor första gången så jag slipper jämföra mig med den förskönade minnesbilden av mig själv och mina bravader som 20-åring.</p><p></p><p>[USER=118552]@kappakomplett[/USER] - Ja, och att hitta alla andra muskelgrupper som behöver tränas inför de allt för få veckor som man får på skidor. Drömmen hade varit en lokal Tom Gellie - skidinstruktör och fysioterapeut i ett. Finns många nyttiga övningar på hans <a href="https://www.youtube.com/user/tgellie/" target="_blank">YouTube-kanal</a>.</p><p></p><p>[USER=168490]@Kungpulan[/USER] - Så är det. Det finns bra och dåliga skidlärare och dessutom så skall personkemin stämma. Det som har fungerat för mig är att inte boka på nätet, även om det är billigare, utan att gå in i butiken och beskriva vad jag vill förbättra och vad som vore en bra instruktör för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1206246, member: 161297"] [USER=154180]@johngustafsson[/USER] - Ja, man märker först efteråt att det var värt varenda öre man spenderade men har ändå inga fler kilon eller sänkt handikapp att konkret peka på. Bara känslan av att ha blivit bättre, men när man väl har fått känna den så vill åtminstone jag bara ha mer, och mer, och mer av den. Men då var jag 40+ när jag stoppade fötterna i ett par slalompjäxor första gången så jag slipper jämföra mig med den förskönade minnesbilden av mig själv och mina bravader som 20-åring. [USER=118552]@kappakomplett[/USER] - Ja, och att hitta alla andra muskelgrupper som behöver tränas inför de allt för få veckor som man får på skidor. Drömmen hade varit en lokal Tom Gellie - skidinstruktör och fysioterapeut i ett. Finns många nyttiga övningar på hans [URL='https://www.youtube.com/user/tgellie/']YouTube-kanal[/URL]. [USER=168490]@Kungpulan[/USER] - Så är det. Det finns bra och dåliga skidlärare och dessutom så skall personkemin stämma. Det som har fungerat för mig är att inte boka på nätet, även om det är billigare, utan att gå in i butiken och beskriva vad jag vill förbättra och vad som vore en bra instruktör för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 10 tips för dig som är nybörjare i skidbacken
Tillbaka
Topp