Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 26 av Sveriges bästa kvinnliga bräd- och freeskiåkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1259159" data-attributes="member: 60010"><p>Jag skulle snarare säga att det jag noterat är att de bästa åkarna på damsidan verkar hamna bland filmcrews och de lite "sämre" åkarna kör tävlingarna medan det på herrsidan är tvärt om. Sen vad det beror på (om min spaning nu stämmer) är en annan fråga. Att den samlade populationen av kvinnligt kön skulle vara mindre tävlingsinriktade än samma av manligt kön tror jag stämmer men uppenbarligen finns det tillräckligt många tävlingsmänniskor för att skapa konkurrens och hög nivå inom de flesta andra sporter på damsidan så det bör kunna vara så även inom friåkning. Alpina grenar är ju ett högst relevant exempel på det. </p><p></p><p>Därav min nyfikenhet och fråga. En tanke är att de som vill tävla inom alpin skidåkning fyller upp slalom, GS osv och att det sedan Inte finns tillräckligt många kvar som både gillar att tävla och åka skidor. Är det bättre pengar i filmande än tävlande? Det tycker man ju att det bör vara. Om det är sämre betalt på damsidan överlag och tävlingar betalar sämre än filmande så kan det vara så att tjejer bara kan leva på filmande och de bästa då söker sig dit. På herrsidan kanske man kan leva ändå på tävlande och därför kan välja att satsa fulltid på det. </p><p></p><p>Många teorier, få svar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1259159, member: 60010"] Jag skulle snarare säga att det jag noterat är att de bästa åkarna på damsidan verkar hamna bland filmcrews och de lite "sämre" åkarna kör tävlingarna medan det på herrsidan är tvärt om. Sen vad det beror på (om min spaning nu stämmer) är en annan fråga. Att den samlade populationen av kvinnligt kön skulle vara mindre tävlingsinriktade än samma av manligt kön tror jag stämmer men uppenbarligen finns det tillräckligt många tävlingsmänniskor för att skapa konkurrens och hög nivå inom de flesta andra sporter på damsidan så det bör kunna vara så även inom friåkning. Alpina grenar är ju ett högst relevant exempel på det. Därav min nyfikenhet och fråga. En tanke är att de som vill tävla inom alpin skidåkning fyller upp slalom, GS osv och att det sedan Inte finns tillräckligt många kvar som både gillar att tävla och åka skidor. Är det bättre pengar i filmande än tävlande? Det tycker man ju att det bör vara. Om det är sämre betalt på damsidan överlag och tävlingar betalar sämre än filmande så kan det vara så att tjejer bara kan leva på filmande och de bästa då söker sig dit. På herrsidan kanske man kan leva ändå på tävlande och därför kan välja att satsa fulltid på det. Många teorier, få svar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 26 av Sveriges bästa kvinnliga bräd- och freeskiåkare
Tillbaka
Topp