Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 5 dyraste skidorterna i världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1297692" data-attributes="member: 144594"><p>Instämmer med ovanstående om italienska priser (och Zillertal), och efter förra årets besök i Aostadalens många fina skidorter fick jag intrycket att det inte bara är på mindre italienska orter som priserna är humana. Fast det gäller mest mat och dryck - boendet tycker jag har stigit ganska mycket i pris.</p><p></p><p>En annan reflektion är att vi svenskar kanske på riktigt börjar halka efter i den materiella standardökning som finns i många andra jämförbara västländer. Så blir det ju när vi prioriterar annat som vi tycker är viktigare än just ekonomisk standard. Så vi får nöja oss med litet billigare semesterorter. Som tur är finns det mycket att välja på även i alperna, som Ivo påpekar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1297692, member: 144594"] Instämmer med ovanstående om italienska priser (och Zillertal), och efter förra årets besök i Aostadalens många fina skidorter fick jag intrycket att det inte bara är på mindre italienska orter som priserna är humana. Fast det gäller mest mat och dryck - boendet tycker jag har stigit ganska mycket i pris. En annan reflektion är att vi svenskar kanske på riktigt börjar halka efter i den materiella standardökning som finns i många andra jämförbara västländer. Så blir det ju när vi prioriterar annat som vi tycker är viktigare än just ekonomisk standard. Så vi får nöja oss med litet billigare semesterorter. Som tur är finns det mycket att välja på även i alperna, som Ivo påpekar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 5 dyraste skidorterna i världen
Tillbaka
Topp