Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 5489 fallhöjdsmeter på skidor nedför Mount St Elias
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aar0n" data-source="post: 1149374" data-attributes="member: 98733"><p>[USER=68497]@Nils-Hank[/USER]: Man har landat på Mount Everst med helikopter (det rekordet sattes alldeles nyligen). Men det blir naturligtvis svårare och svårare att flyga ju högre upp man kommer eftersom luften, som du säger, blir för tunn. Världsrekordet i höjdflygning ligger dock på runt 12,000 meter (sattes 1977). Därför tror jag det är fullt möjligt att landa på Mt. Saint Elias med helikopter, om det inte är så att det råder väldigt speciella väderförhållanden just där som gör det omöjligt. Men det tvivlar jag på. Däremot kan det ju vara så att det blir för tungt för en helikopter att ta upp pilot och tre pers plus utrustning på så hög höjd. Då kan man ju å andra sidan flyga i omgångar. Men jag tror att själva utmaningen låg i att både klättra upp och åka ned.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aar0n, post: 1149374, member: 98733"] [USER=68497]@Nils-Hank[/USER]: Man har landat på Mount Everst med helikopter (det rekordet sattes alldeles nyligen). Men det blir naturligtvis svårare och svårare att flyga ju högre upp man kommer eftersom luften, som du säger, blir för tunn. Världsrekordet i höjdflygning ligger dock på runt 12,000 meter (sattes 1977). Därför tror jag det är fullt möjligt att landa på Mt. Saint Elias med helikopter, om det inte är så att det råder väldigt speciella väderförhållanden just där som gör det omöjligt. Men det tvivlar jag på. Däremot kan det ju vara så att det blir för tungt för en helikopter att ta upp pilot och tre pers plus utrustning på så hög höjd. Då kan man ju å andra sidan flyga i omgångar. Men jag tror att själva utmaningen låg i att både klättra upp och åka ned. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 5489 fallhöjdsmeter på skidor nedför Mount St Elias
Tillbaka
Topp