Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 72 nyheter i svenska fjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1180822" data-attributes="member: 33054"><p>Bra översikt! Efter att gjort ett antal sådana här för gammelmedia slås jag över att det oftast är Romme som satsar på riktigt. Gränsen kanske upplever att de tapetserar om några hotellrum som en stor grej, eller Bydalen har en FIS-tävling som säsongens höjdpunkt. </p><p>Men som fjällbo har jag ändå svårt att acceptera att Romme kallas fjällen. I den vidaste definitionen (att Sälen är fjäll trots att de definitionsmässigt inte längre har kalfjäll) är det bara drygt hälften av orterna på listan som ligger i "fjällen".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1180822, member: 33054"] Bra översikt! Efter att gjort ett antal sådana här för gammelmedia slås jag över att det oftast är Romme som satsar på riktigt. Gränsen kanske upplever att de tapetserar om några hotellrum som en stor grej, eller Bydalen har en FIS-tävling som säsongens höjdpunkt. Men som fjällbo har jag ändå svårt att acceptera att Romme kallas fjällen. I den vidaste definitionen (att Sälen är fjäll trots att de definitionsmässigt inte längre har kalfjäll) är det bara drygt hälften av orterna på listan som ligger i "fjällen". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 72 nyheter i svenska fjällen
Tillbaka
Topp