Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Almåsa växlar upp: belysning, snökanoner och onlinebokning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1336138" data-attributes="member: 164657"><p>Det var förstås den lokala alpina klubben som var mest högljudd under perioden när backen var stängd. Hur livaktig den är ska jag dock låta vara osagt.</p><p></p><p>Backen och pistningen är toppen för vad det är men allting med Almåsa kändes bara trött och uppgivet dom sista säsongerna innan dom bommade. Ryktet säger att liften kördes obesiktigad åtminstone den sista säsongen innan stängning. Uthyrningsgrejerna var riktigt riktigt kassa. Värmestugan är riktigt sunkig.</p><p></p><p>Positivt var värdshuset som var både bra och prisvärt. Sen fanns ett gäng av Kindbergs fiffel-attefallare uppsmällda på parkeringen men dom ska ha försvunnit nu.</p><p></p><p>Åre, Bydalen, Trillevallen etc. ligger 70-90 min från Offerdal och ungefär samma lika från Ösd så visst har Almåsa tuff konferens men jag tycker att det borde finnas tillräckligt stort besöksunderlag norr och öster om Ösd. Kanske att marknadsföringen blivit nedprioriterad och kan utökas för att locka folk?</p><p></p><p>Men jag tror egentligen att Ivo har bättre koll, tänker att han nog har örat mot marken. Jag är bara aspirerande jämte och kan egentligen bara gå på vad som sägs av bekanta, folk "på byn" och vad jag läst mig till i media, sociala medier etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1336138, member: 164657"] Det var förstås den lokala alpina klubben som var mest högljudd under perioden när backen var stängd. Hur livaktig den är ska jag dock låta vara osagt. Backen och pistningen är toppen för vad det är men allting med Almåsa kändes bara trött och uppgivet dom sista säsongerna innan dom bommade. Ryktet säger att liften kördes obesiktigad åtminstone den sista säsongen innan stängning. Uthyrningsgrejerna var riktigt riktigt kassa. Värmestugan är riktigt sunkig. Positivt var värdshuset som var både bra och prisvärt. Sen fanns ett gäng av Kindbergs fiffel-attefallare uppsmällda på parkeringen men dom ska ha försvunnit nu. Åre, Bydalen, Trillevallen etc. ligger 70-90 min från Offerdal och ungefär samma lika från Ösd så visst har Almåsa tuff konferens men jag tycker att det borde finnas tillräckligt stort besöksunderlag norr och öster om Ösd. Kanske att marknadsföringen blivit nedprioriterad och kan utökas för att locka folk? Men jag tror egentligen att Ivo har bättre koll, tänker att han nog har örat mot marken. Jag är bara aspirerande jämte och kan egentligen bara gå på vad som sägs av bekanta, folk "på byn" och vad jag läst mig till i media, sociala medier etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Almåsa växlar upp: belysning, snökanoner och onlinebokning
Tillbaka
Topp