Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Andas under lavinen: Löser nya prylen Safeback SBX det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wille1504" data-source="post: 1280955" data-attributes="member: 156543"><p>En liten reflektion:</p><p>Kul pryl som jag hoppas slår igenom på bred front. Förhoppningsvis på så bred front att de får konkurrens. 15 minuter är inte mycket, så det är bra att det utvecklas prylar som ökar ens chanser när man väl ligger där under.</p><p></p><p>Enligt intervju kommer det två väskor med Safeback sbx till nästa vinter, en 8-liters från Douchebags och en 40-liters från Bergans. Ingen av dem verkar kunna ha skidorna i A-frame. Liksom kom igen, släpp en 25 till 30-literväska med A-frame, bra fäste för isyxa, funktionellt hjälmfäste som inte kan tappas bort och gott om remmar som man kan anpassa själv.</p><p></p><p>8000 spänn känns lite väl tilltaget för en liten dammsugare monterad i en ryggsäck jag helst inte vill ha. I den bästa av världar hade de sålt någon form av "upgrade kit" med enheten och något filter som man får sy dit själv. I den näst bästa av världar hade de kunnat få ta runt 3995 för en väska jag faktiskt vill ha med enheten. För Safeback sbx och ballong kan det nog finnas hög betalningsvilja, men det verkar man få vänta på.</p><p></p><p>Nej, jag hoppas de får lite konkurrens. Ballongsryggsäckar har ju faktiskt blivit ganska överkomliga nuförtiden, så då borde det kunna hända här också. Att det bara kommer två ryggsäckar till nästa år tyder kanske på att det är någon som jobbar med en liknande lösning? Uppföljare till Avalung?</p><p></p><p>Intervju: <a href="https://www.boardsportsource.com/2023/01/20/safeback-2023-24-snow-safety-preview/" target="_blank">https://www.boardsportsource.com/2023/01/20/safeback-2023-24-snow-safety-preview/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wille1504, post: 1280955, member: 156543"] En liten reflektion: Kul pryl som jag hoppas slår igenom på bred front. Förhoppningsvis på så bred front att de får konkurrens. 15 minuter är inte mycket, så det är bra att det utvecklas prylar som ökar ens chanser när man väl ligger där under. Enligt intervju kommer det två väskor med Safeback sbx till nästa vinter, en 8-liters från Douchebags och en 40-liters från Bergans. Ingen av dem verkar kunna ha skidorna i A-frame. Liksom kom igen, släpp en 25 till 30-literväska med A-frame, bra fäste för isyxa, funktionellt hjälmfäste som inte kan tappas bort och gott om remmar som man kan anpassa själv. 8000 spänn känns lite väl tilltaget för en liten dammsugare monterad i en ryggsäck jag helst inte vill ha. I den bästa av världar hade de sålt någon form av "upgrade kit" med enheten och något filter som man får sy dit själv. I den näst bästa av världar hade de kunnat få ta runt 3995 för en väska jag faktiskt vill ha med enheten. För Safeback sbx och ballong kan det nog finnas hög betalningsvilja, men det verkar man få vänta på. Nej, jag hoppas de får lite konkurrens. Ballongsryggsäckar har ju faktiskt blivit ganska överkomliga nuförtiden, så då borde det kunna hända här också. Att det bara kommer två ryggsäckar till nästa år tyder kanske på att det är någon som jobbar med en liknande lösning? Uppföljare till Avalung? Intervju: [URL]https://www.boardsportsource.com/2023/01/20/safeback-2023-24-snow-safety-preview/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Andas under lavinen: Löser nya prylen Safeback SBX det?
Tillbaka
Topp