Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Anders, 57 och nybliven säsongare, tog sig an Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AkeBrander" data-source="post: 1202723" data-attributes="member: 167792"><p>Hejsan,det ni ska börja med är att fokusera på en ort som ni gillar och kanske har varit i tidigare.Vi bor i Mayrhofen i Zillertal här har vi två kabinbanor i byn och 7 skidområden som vi når med skidbuss eller tåg på mellan 15-25 min,vi bestämmde oss för det då vi varit här tidigare och så finns Hintertuxglaciären bara 25 min bort där man kan åka året om, så vår säsong löper från 1/10- 14/5.Tirolen och Salzburgerland är ju två stora skidbundesländer.Har ni bil med er viket jag antar så om man bor i Tirolen kan man köpa Tirolsnowcard då kan man åka på 92 olika skidorter.I salzburg ligger ju Skiamade områder som är jätterstort.Att få tag på en lägenhet/boende är lite jobb med.Kolla upp vilka lokala tidningar som finns och fixa hem dom och kolla annonser,sätt in en egen också är också bra.Annars är det inte så krångligt ta reda på om ni måste anmäla er hos Gemeindeamt som säsongare,se till att ni har försäkringar som gäller för ev skador helikopterhämtning osv annars kan det bli väldigt dyrt.Levnadskostnaderna ligger något lägre än i sverige.Hör av er om ni vill ha mera info.Skidhälsningar Åke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AkeBrander, post: 1202723, member: 167792"] Hejsan,det ni ska börja med är att fokusera på en ort som ni gillar och kanske har varit i tidigare.Vi bor i Mayrhofen i Zillertal här har vi två kabinbanor i byn och 7 skidområden som vi når med skidbuss eller tåg på mellan 15-25 min,vi bestämmde oss för det då vi varit här tidigare och så finns Hintertuxglaciären bara 25 min bort där man kan åka året om, så vår säsong löper från 1/10- 14/5.Tirolen och Salzburgerland är ju två stora skidbundesländer.Har ni bil med er viket jag antar så om man bor i Tirolen kan man köpa Tirolsnowcard då kan man åka på 92 olika skidorter.I salzburg ligger ju Skiamade områder som är jätterstort.Att få tag på en lägenhet/boende är lite jobb med.Kolla upp vilka lokala tidningar som finns och fixa hem dom och kolla annonser,sätt in en egen också är också bra.Annars är det inte så krångligt ta reda på om ni måste anmäla er hos Gemeindeamt som säsongare,se till att ni har försäkringar som gäller för ev skador helikopterhämtning osv annars kan det bli väldigt dyrt.Levnadskostnaderna ligger något lägre än i sverige.Hör av er om ni vill ha mera info.Skidhälsningar Åke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Anders, 57 och nybliven säsongare, tog sig an Chamonix
Tillbaka
Topp