Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Anders Tegnell: "– Ingen ökad smittspridning på grund av skidåkningen"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 44206" data-source="post: 1212561"><p>Som sagt. Inget vettigt kommer komma ur dessa diskussioner.</p><p>Normal inkubationstid är 5 dagar men kan vara 2-14 dagar vilket innebär att om du blir sjuk första dagen så visar du inte symtom förrän i slutet om du är där en vecka eller inte förrän du kommer hem om du kör en lång helg. Varpå det inte skulle bli någon lokal belastning.</p><p></p><p>Smittan fungerar så att en person åker iväg och åker skidor över en helg. Kommer hem går till affären och handlar, kanske går till jobbet om man inte kan jobba hemma och har varit lite sisådär med handhygienen. 2 dagar senare visar den symtom och testar positivt. Innan symtomen visade sig smittade personen några till via indirekt kontaktsmitta etc etc.</p><p></p><p>Skidåkning är ok men går man inte på toaletten. Håller inte alla i samma bygel i liften där någon nyss tog med snoriga handskar och nu har du deras snor på handsken när du tar på dig dina goggles och vips har du viruset i luftvägarna. Det är den indirekta kontaktsmittan och direkta kontaktsmittan utanför skidåkningen som är problemet. Skidåkning har aldrig varit problemet.</p><p></p><p>Lokala sjukvården kommer åter igen inte vara den som drabbas av corona annat än andra rutiner vid ett omhändertagande.</p><p></p><p>Igen kommer vi aldrig kunna knyta smittan till skidanläggningarna då det pågår en allmän smittspridning. Det går inte att smittspåra varpå man inte kan säga att skidåkningen har påverkat smittan men det är min uppfattning och den står jag för. Att sedan andra har annan uppfattning är såklart upp till dem och det måste jag acceptera så länge man har argument för sin åsikt.</p><p></p><p>Dags att lämna denna konversation.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 44206, post: 1212561"] Som sagt. Inget vettigt kommer komma ur dessa diskussioner. Normal inkubationstid är 5 dagar men kan vara 2-14 dagar vilket innebär att om du blir sjuk första dagen så visar du inte symtom förrän i slutet om du är där en vecka eller inte förrän du kommer hem om du kör en lång helg. Varpå det inte skulle bli någon lokal belastning. Smittan fungerar så att en person åker iväg och åker skidor över en helg. Kommer hem går till affären och handlar, kanske går till jobbet om man inte kan jobba hemma och har varit lite sisådär med handhygienen. 2 dagar senare visar den symtom och testar positivt. Innan symtomen visade sig smittade personen några till via indirekt kontaktsmitta etc etc. Skidåkning är ok men går man inte på toaletten. Håller inte alla i samma bygel i liften där någon nyss tog med snoriga handskar och nu har du deras snor på handsken när du tar på dig dina goggles och vips har du viruset i luftvägarna. Det är den indirekta kontaktsmittan och direkta kontaktsmittan utanför skidåkningen som är problemet. Skidåkning har aldrig varit problemet. Lokala sjukvården kommer åter igen inte vara den som drabbas av corona annat än andra rutiner vid ett omhändertagande. Igen kommer vi aldrig kunna knyta smittan till skidanläggningarna då det pågår en allmän smittspridning. Det går inte att smittspåra varpå man inte kan säga att skidåkningen har påverkat smittan men det är min uppfattning och den står jag för. Att sedan andra har annan uppfattning är såklart upp till dem och det måste jag acceptera så länge man har argument för sin åsikt. Dags att lämna denna konversation. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Anders Tegnell: "– Ingen ökad smittspridning på grund av skidåkningen"
Tillbaka
Topp