Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Anders Tegnell: "– Ingen ökad smittspridning på grund av skidåkningen"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RichardH" data-source="post: 1212571" data-attributes="member: 164711"><p>Fast om du tittar på fakta och statistik från Folkhälsomyndigheten så ser du ju en ansenlig minskning i Stockholm (storstad och ofta utpekad som boven i dramat),</p><p></p><p></p><p>Och om du tittar på statistiken så stämmer ju det jag sa:</p><p></p><p>[ATTACH=full]6411[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH=full]6412[/ATTACH]</p><p></p><p>Om du säger att 1400 är en stor ökning blir ju väldigt godtyckligt, i normala fall inom statistik så krävs det ju något att jämföra med. Och ser man då på procentuella antalet sjukdomsfall så är det ju ingen stor ökning i Skåne jämfört med innan. Vilket var det jag skrev. Och tittar du på Stockholm så är ju det ju en markant minskning, både i absoluta tal vilket verkar vara det du fokuserar på (minskningen i Stockholm är ju flera gånger större än ökningen i Skåne), men även om man tittar relativt tidigare period så är ju minskningen stor i Stockholm. Och tittar man utöver detta på de berörda regionerna där det inte heller har varit en ökning så talar ju allt för att skidåkningen inte har varit drivande.</p><p></p><p>Om man ska titta på hela landet så visar inte heller det på någon ökning.</p><p>[ATTACH=full]6413[/ATTACH]</p><p></p><p>Så om jag ska använda dina hårda ord och termer så pekar det ju bara åt ett håll. Och slutsatsen kring skidåkning är ju att det inte finns något som styrker att den skulle gjort att antalet fall ökat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RichardH, post: 1212571, member: 164711"] Fast om du tittar på fakta och statistik från Folkhälsomyndigheten så ser du ju en ansenlig minskning i Stockholm (storstad och ofta utpekad som boven i dramat), Och om du tittar på statistiken så stämmer ju det jag sa: [ATTACH type="full" alt="Skärmavbild 2021-01-20 kl. 11.32.34.png"]6411[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="Skärmavbild 2021-01-20 kl. 11.32.49.png"]6412[/ATTACH] Om du säger att 1400 är en stor ökning blir ju väldigt godtyckligt, i normala fall inom statistik så krävs det ju något att jämföra med. Och ser man då på procentuella antalet sjukdomsfall så är det ju ingen stor ökning i Skåne jämfört med innan. Vilket var det jag skrev. Och tittar du på Stockholm så är ju det ju en markant minskning, både i absoluta tal vilket verkar vara det du fokuserar på (minskningen i Stockholm är ju flera gånger större än ökningen i Skåne), men även om man tittar relativt tidigare period så är ju minskningen stor i Stockholm. Och tittar man utöver detta på de berörda regionerna där det inte heller har varit en ökning så talar ju allt för att skidåkningen inte har varit drivande. Om man ska titta på hela landet så visar inte heller det på någon ökning. [ATTACH type="full" alt="Skärmavbild 2021-01-20 kl. 11.38.27.png"]6413[/ATTACH] Så om jag ska använda dina hårda ord och termer så pekar det ju bara åt ett håll. Och slutsatsen kring skidåkning är ju att det inte finns något som styrker att den skulle gjort att antalet fall ökat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Anders Tegnell: "– Ingen ökad smittspridning på grund av skidåkningen"
Tillbaka
Topp