Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Är detta Sveriges bästa skidorter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SkiRobban" data-source="post: 1189182" data-attributes="member: 156014"><p>Runt millenieskiftet åkte familjen upp till Åre runt påsk. Dessa två år är de bästa minnena jag haft från Åre av säkert 12-13 gånger jag varit där. </p><p>Alla andra gånger har:</p><p>- Det varit dåligt väder</p><p>- Toppen varit stängd</p><p>- Dåligt med snö</p><p></p><p>Nu sist jag var i Åre över nyår 2014-2015 var det inte mycket bättre. Under en natt hade snön smält bort och bara några enstaka backar var öppna. Trots det fullt biljettpris, svinigt dyra maträtter i backen samt proppat med folk.</p><p>Åre är helt klart överskattat. Enligt min mening finns det bara en anledning till varför man åker till Åre, för att festa! Visst, byn är trevlig men för den skidåkning man får för pengarna så kan man lika gärna åka till Alperna. Till och med Schweiz är billigare än Åre på en del punkter.</p><p></p><p>Den bästa snön och skidåkningen jag haft i Svenska fjällen är Ramundberget. </p><p>Ska jag välja trevligaste skidort skulle jag säga Vemdalen.</p><p>Nu till nyår ska jag prova Lofsdalen för första gången. Ska bli intressant.</p><p>Skulle vilja prova Riksgränsen och Björkliden någon gång också. Det verkar vara många som gillar dessa skidorter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SkiRobban, post: 1189182, member: 156014"] Runt millenieskiftet åkte familjen upp till Åre runt påsk. Dessa två år är de bästa minnena jag haft från Åre av säkert 12-13 gånger jag varit där. Alla andra gånger har: - Det varit dåligt väder - Toppen varit stängd - Dåligt med snö Nu sist jag var i Åre över nyår 2014-2015 var det inte mycket bättre. Under en natt hade snön smält bort och bara några enstaka backar var öppna. Trots det fullt biljettpris, svinigt dyra maträtter i backen samt proppat med folk. Åre är helt klart överskattat. Enligt min mening finns det bara en anledning till varför man åker till Åre, för att festa! Visst, byn är trevlig men för den skidåkning man får för pengarna så kan man lika gärna åka till Alperna. Till och med Schweiz är billigare än Åre på en del punkter. Den bästa snön och skidåkningen jag haft i Svenska fjällen är Ramundberget. Ska jag välja trevligaste skidort skulle jag säga Vemdalen. Nu till nyår ska jag prova Lofsdalen för första gången. Ska bli intressant. Skulle vilja prova Riksgränsen och Björkliden någon gång också. Det verkar vara många som gillar dessa skidorter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Är detta Sveriges bästa skidorter?
Tillbaka
Topp