Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åre kabinbana - en mänsklig rättighet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 1195501" data-attributes="member: 58560"><p>härligt ändå att även en saltad 500 pers i timmen låter lite... 80 pers per gång, 6.25 gånger. Ska man räkna ärligt så går den ju var 20min eller som snabbast var 10e ish, tar 7min för skiten att gå upp sen ska det lastas i och ur. Då är vi uppe i 480pers/h. Men ska man verkligen räkna med XX:00 två ggr? nja... Så 400pers/h max och det är en bra dag med mycket flyt och UTAN CYKLAR.</p><p></p><p></p><p>Nja, sommartid är enda fördelen mot vm8an/gondolen, att en handikappad eller barnfamilj slipper gå dom 130m x2 mellan vm8 berg - gondol dal... En sträcka som lätt kan asfalteras för att underlätta eller även bygga ett rullband.</p><p></p><p>För cyklingen är kabinen bara ett hån. Man packar folk som sillar i något som knappt har kapacitet för yngel. Cyklarna tar stryk av att packas dåligt (en polares bakdämpare fick smaka på en pedals piggar och blev repad såpass att det bara va att slänga) och om man ändå är där för att cykla kan man lika gärna rulla från vm6 till vm8 via övre delen av fjällbyn, krävs knappt några tramptag alls.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 1195501, member: 58560"] härligt ändå att även en saltad 500 pers i timmen låter lite... 80 pers per gång, 6.25 gånger. Ska man räkna ärligt så går den ju var 20min eller som snabbast var 10e ish, tar 7min för skiten att gå upp sen ska det lastas i och ur. Då är vi uppe i 480pers/h. Men ska man verkligen räkna med XX:00 två ggr? nja... Så 400pers/h max och det är en bra dag med mycket flyt och UTAN CYKLAR. Nja, sommartid är enda fördelen mot vm8an/gondolen, att en handikappad eller barnfamilj slipper gå dom 130m x2 mellan vm8 berg - gondol dal... En sträcka som lätt kan asfalteras för att underlätta eller även bygga ett rullband. För cyklingen är kabinen bara ett hån. Man packar folk som sillar i något som knappt har kapacitet för yngel. Cyklarna tar stryk av att packas dåligt (en polares bakdämpare fick smaka på en pedals piggar och blev repad såpass att det bara va att slänga) och om man ändå är där för att cykla kan man lika gärna rulla från vm6 till vm8 via övre delen av fjällbyn, krävs knappt några tramptag alls. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åre kabinbana - en mänsklig rättighet?
Tillbaka
Topp