Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åre kabinbana - en mänsklig rättighet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ledighetskommiten" data-source="post: 1195625" data-attributes="member: 162841"><p>Har du svårt att gå är de "130 metrarna" omöjliga. Även om det skulle vara asfalt.</p><p></p><p>Å andra sidan är det väl inte rimligt att kräva att kabinbanan ska vara kvar med hänvisning till enbart handikappkrav.</p><p></p><p>Som artikeln skriver så är en hel del emotionellt MEN jag håller inte alls med om att det skulle vara ett problem att ta kabinbanan för att det tar så lång tid. Låter man bli sportlovsveckorna och påskveckorna tycker jag det påfallande ofta är det överlägset enklaste och snabbaste sättet att få effektiva åk via tex ravinerna.</p><p>Hade man haft någon typ av ersättning i högzon så hade diskussionen, åtminstone bland skidåkare, varit lättare. Nu är tusenmetern borta. Kabinbanan borta. Imponerande? För min del är det dessa beslut som sammantaget gör mig mest irriterad.</p><p></p><p>Vidare är man ju nervös för vad som händer då WC och VM6 ska slås ihop till ett lyft till Hummeln. Med tanke på hur ofta vädret suger på Hummeln är ju risken stor att begränsningarna blir STORA vad gäller att ta sig runt i systemet då det är dåligt väder. Vilket är allt för ofta i Åre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ledighetskommiten, post: 1195625, member: 162841"] Har du svårt att gå är de "130 metrarna" omöjliga. Även om det skulle vara asfalt. Å andra sidan är det väl inte rimligt att kräva att kabinbanan ska vara kvar med hänvisning till enbart handikappkrav. Som artikeln skriver så är en hel del emotionellt MEN jag håller inte alls med om att det skulle vara ett problem att ta kabinbanan för att det tar så lång tid. Låter man bli sportlovsveckorna och påskveckorna tycker jag det påfallande ofta är det överlägset enklaste och snabbaste sättet att få effektiva åk via tex ravinerna. Hade man haft någon typ av ersättning i högzon så hade diskussionen, åtminstone bland skidåkare, varit lättare. Nu är tusenmetern borta. Kabinbanan borta. Imponerande? För min del är det dessa beslut som sammantaget gör mig mest irriterad. Vidare är man ju nervös för vad som händer då WC och VM6 ska slås ihop till ett lyft till Hummeln. Med tanke på hur ofta vädret suger på Hummeln är ju risken stor att begränsningarna blir STORA vad gäller att ta sig runt i systemet då det är dåligt väder. Vilket är allt för ofta i Åre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åre kabinbana - en mänsklig rättighet?
Tillbaka
Topp