Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åre: Skutan sommaröppen för skidåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1190432" data-attributes="member: 77701"><p>[USER=12678]@bus[/USER] Skistar har väl visst med saken att göra? Häromåret retade de om jag förstått saken rätt upp en del folk genom att inte låta den säsongens extrahelger i maj automatiskt ingå för säsongskortsinnehavare. Hade jag varit Åre-local (vilket jag inte är – kanske bäst att förtydliga) hade jag sett detta som ytterligare ett steg i fel riktning vad gäller att ignorera de som faktiskt bor och verkar i bygden även utanför högsäsong för att istället pleasa typ akiteägarna. Liftbolaget skulle (i en utopisk värld) kunna göra det förfärligt marknads-o-mässiga valet att säga "tack, men nej tack" till Holidays pengar och istället göra som antingen jag eller</p><p> [USER=97967]@xviggenx[/USER] föreslagit längre ner i kommentarerna.</p><p></p><p>På tal om det hade det varit jätteintressant att spåna fram en tänkbar hyrkostnad för två liftar + personal etc för fyra dagar. Någon med koll på liftwaffe-löner, elkostnader för drift av kabinbana eller liknande som vill bidra? Då skulle det ju även gå att klura ut hur många pers Holiday måste locka med detta för att gå plus minus noll. For funsies, liksom.</p><p></p><p> [USER=45951]@Jibberisch[/USER] Tveksamt.</p><p> [USER=33485]@Jarle[/USER] 3. Never underestimate the power of slask.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1190432, member: 77701"] [USER=12678]@bus[/USER] Skistar har väl visst med saken att göra? Häromåret retade de om jag förstått saken rätt upp en del folk genom att inte låta den säsongens extrahelger i maj automatiskt ingå för säsongskortsinnehavare. Hade jag varit Åre-local (vilket jag inte är – kanske bäst att förtydliga) hade jag sett detta som ytterligare ett steg i fel riktning vad gäller att ignorera de som faktiskt bor och verkar i bygden även utanför högsäsong för att istället pleasa typ akiteägarna. Liftbolaget skulle (i en utopisk värld) kunna göra det förfärligt marknads-o-mässiga valet att säga "tack, men nej tack" till Holidays pengar och istället göra som antingen jag eller [USER=97967]@xviggenx[/USER] föreslagit längre ner i kommentarerna. På tal om det hade det varit jätteintressant att spåna fram en tänkbar hyrkostnad för två liftar + personal etc för fyra dagar. Någon med koll på liftwaffe-löner, elkostnader för drift av kabinbana eller liknande som vill bidra? Då skulle det ju även gå att klura ut hur många pers Holiday måste locka med detta för att gå plus minus noll. For funsies, liksom. [USER=45951]@Jibberisch[/USER] Tveksamt. [USER=33485]@Jarle[/USER] 3. Never underestimate the power of slask. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åre: Skutan sommaröppen för skidåkning
Tillbaka
Topp