Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åres hemliga femårsplan: ny gondol upp till skutan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1247845" data-attributes="member: 144594"><p>Håller inte med helt. Det finns en massa fina existerande åkytor som iofs är nåbara med lift men ändå gravt underutnyttjade eftersom dessa liftar fungerar dåligt. </p><p></p><p>Hela högzon t ex. Visst är den ibland icke åkbar, men det mest frustrerande är när den är åkbar men gondol och kabin står stilla. Detta förslag skulle delvis avhjälpa det. Existerande stugfolk skulle spridas ut på större ytor.</p><p></p><p>Nämnda fina Lundsrappet är en annan sån underutnyttjad yta. Ofta bara enstaka åkare som hittar dit. Där instämmer jag att det verkar smartare att dra den nya liftens topp längre västerut. Fast då servar den varken Gästrappet eller gondolens dalstation. </p><p></p><p>Ja Åres ”E4a” Gästrappet - visst är där överfullt när VM8:an går, men det gör den ju inte när det blåser på toppstationen/platån (trots perfekt skidväder för övrigt). Extremt frustrerande när man kanske pungar ut med 30000 kr för familjens sportlov. Kanske har man med den nya liften hittat en mer vindsäker lösning upptill trots att dragningen är nästan parallell med VM8? </p><p></p><p>Så jag är försiktigt positiv. Min vecka 11 förra året, och en massa resor innan dess, hade blivit mycket bättre med dessa reformer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1247845, member: 144594"] Håller inte med helt. Det finns en massa fina existerande åkytor som iofs är nåbara med lift men ändå gravt underutnyttjade eftersom dessa liftar fungerar dåligt. Hela högzon t ex. Visst är den ibland icke åkbar, men det mest frustrerande är när den är åkbar men gondol och kabin står stilla. Detta förslag skulle delvis avhjälpa det. Existerande stugfolk skulle spridas ut på större ytor. Nämnda fina Lundsrappet är en annan sån underutnyttjad yta. Ofta bara enstaka åkare som hittar dit. Där instämmer jag att det verkar smartare att dra den nya liftens topp längre västerut. Fast då servar den varken Gästrappet eller gondolens dalstation. Ja Åres ”E4a” Gästrappet - visst är där överfullt när VM8:an går, men det gör den ju inte när det blåser på toppstationen/platån (trots perfekt skidväder för övrigt). Extremt frustrerande när man kanske pungar ut med 30000 kr för familjens sportlov. Kanske har man med den nya liften hittat en mer vindsäker lösning upptill trots att dragningen är nästan parallell med VM8? Så jag är försiktigt positiv. Min vecka 11 förra året, och en massa resor innan dess, hade blivit mycket bättre med dessa reformer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Åres hemliga femårsplan: ny gondol upp till skutan
Tillbaka
Topp