Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] ATK släpper ny telemarksbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="antikvitet" data-source="post: 1335734" data-attributes="member: 132155"><p>Där har du en jäkligt bra spaning. Bättre, enklare att komma igång och massiv marknadsföring = många fler på fjället. Fler människor ger större spridning i kompetensintervallet. Tänk, idag kan du hyra pinutrustning i den vanliga skiduthyrningen i <valfri snösportort>. Jag kan bara anekdotiskt konstatera att när jag toppturstelemarkade på Skarvarna för 20+ år sedan var det ganska tomt. Med lite tur mötte man lokala guiden. I påskas var det gott om folk att prata med både upp och ner; inga på telisar.</p><p></p><p>Förstärker din spaning med är att "alla" som toppturat >20 år är telisåkare i botten, vilket kanske också gett ståsäkrare åkare på fasthäl. Anekdotisk spaning 2: Jag var på en topptursresa i våras, 6 pers + bergsguide; samtliga var telisåkare egentligen men hade fallit för Den Mörka Sidan.</p><p></p><p>Så, visst tror jag att det finns en marknad för ATKbindningen. Några av oss kommer komplettera fasthälskitet och återupptäcka hur jäkla kul det är med telisar. Den fantastiska svängen. Och vilken skit det är i bristande skare och flatljus. Känslofylld åkning helt enkelt.</p><p></p><p>Och vi kommer säkert se ännu fler Frankenbindings med randohälar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="antikvitet, post: 1335734, member: 132155"] Där har du en jäkligt bra spaning. Bättre, enklare att komma igång och massiv marknadsföring = många fler på fjället. Fler människor ger större spridning i kompetensintervallet. Tänk, idag kan du hyra pinutrustning i den vanliga skiduthyrningen i <valfri snösportort>. Jag kan bara anekdotiskt konstatera att när jag toppturstelemarkade på Skarvarna för 20+ år sedan var det ganska tomt. Med lite tur mötte man lokala guiden. I påskas var det gott om folk att prata med både upp och ner; inga på telisar. Förstärker din spaning med är att "alla" som toppturat >20 år är telisåkare i botten, vilket kanske också gett ståsäkrare åkare på fasthäl. Anekdotisk spaning 2: Jag var på en topptursresa i våras, 6 pers + bergsguide; samtliga var telisåkare egentligen men hade fallit för Den Mörka Sidan. Så, visst tror jag att det finns en marknad för ATKbindningen. Några av oss kommer komplettera fasthälskitet och återupptäcka hur jäkla kul det är med telisar. Den fantastiska svängen. Och vilken skit det är i bristande skare och flatljus. Känslofylld åkning helt enkelt. Och vi kommer säkert se ännu fler Frankenbindings med randohälar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] ATK släpper ny telemarksbindning
Tillbaka
Topp