Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Avanet: Ny lavinapp som bygger på dina iaktagelser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1189858" data-attributes="member: 49358"><p>Finns en norsk app för det. REGOBS heter den och är i stort sett samma typ av tjänst. Den är mer utbredd i Norge och har därmed mer data </p><p> [USER=26138]@stojje[/USER] . </p><p></p><p>Problemet är ju att ALLA ska lösa detta problem och att beroende på vart man åker i världen som kommer en annan app vara appen man ska ha. Inget större problem att ladda hem alla appar som behövs, men är det Push-notifiering via internet så kan detta betyda VÄLDIGT dyr användning på alpsemester. Går ju att begränsa alla andra appar så att bara avatech appen hämtar data men av vad jag vet så är det inte 100% av smartphoneanvändare som har kunskap till att göra det.</p><p></p><p>En idé vore ju att alla dessa apputvecklare skulle åtminstone bestämma att data de tar fram sprids till alla andras appar. Det är ju säkerhet de vill uppnå..antar jag? :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1189858, member: 49358"] Finns en norsk app för det. REGOBS heter den och är i stort sett samma typ av tjänst. Den är mer utbredd i Norge och har därmed mer data [USER=26138]@stojje[/USER] . Problemet är ju att ALLA ska lösa detta problem och att beroende på vart man åker i världen som kommer en annan app vara appen man ska ha. Inget större problem att ladda hem alla appar som behövs, men är det Push-notifiering via internet så kan detta betyda VÄLDIGT dyr användning på alpsemester. Går ju att begränsa alla andra appar så att bara avatech appen hämtar data men av vad jag vet så är det inte 100% av smartphoneanvändare som har kunskap till att göra det. En idé vore ju att alla dessa apputvecklare skulle åtminstone bestämma att data de tar fram sprids till alla andras appar. Det är ju säkerhet de vill uppnå..antar jag? :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Avanet: Ny lavinapp som bygger på dina iaktagelser
Tillbaka
Topp