Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Bästa carvingskidorna för pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1317884" data-attributes="member: 144594"><p>Intressant upplägg eftersom många står just i det valet och kvalet. Själv åker jag mest på en skida på gränsen mellan "bred pistskida" och "smal all-mountain" (Deacon 80) men funderar på att byta till en bredare skida som min "smalaste skida". Men jag har svårt att på egen hand utvärdera hur mycket jag skulle "tappa" i pistegenskaper.</p><p>Samtidigt tror jag att det är mycket individuella upplevelser som kan vara svåra att beskriva i ett test. Det är ju lättare att jämföra skidor som försöker vara bäst på samma sak.</p><p></p><p>Det man skulle kunna försöka "kora" är vilken av de bättre pistskidorna som också har bäst "allmountainegenskaper*" och vice versa. Det framgår iofs ofta i dessa test, men kanske inte så tydligt.</p><p></p><p>Min tolkning av detta test är att Völkl Peregrine 82 ligger bra till som vinnare av <em>"bästa kombination av pist- och allmountain".</em> Men så är den ju också testets näst bredaste skida, och det finns fler konkurrenter om den titeln som inte var med i just detta test.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1317884, member: 144594"] Intressant upplägg eftersom många står just i det valet och kvalet. Själv åker jag mest på en skida på gränsen mellan "bred pistskida" och "smal all-mountain" (Deacon 80) men funderar på att byta till en bredare skida som min "smalaste skida". Men jag har svårt att på egen hand utvärdera hur mycket jag skulle "tappa" i pistegenskaper. Samtidigt tror jag att det är mycket individuella upplevelser som kan vara svåra att beskriva i ett test. Det är ju lättare att jämföra skidor som försöker vara bäst på samma sak. Det man skulle kunna försöka "kora" är vilken av de bättre pistskidorna som också har bäst "allmountainegenskaper*" och vice versa. Det framgår iofs ofta i dessa test, men kanske inte så tydligt. Min tolkning av detta test är att Völkl Peregrine 82 ligger bra till som vinnare av [I]"bästa kombination av pist- och allmountain".[/I] Men så är den ju också testets näst bredaste skida, och det finns fler konkurrenter om den titeln som inte var med i just detta test. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Bästa carvingskidorna för pist
Tillbaka
Topp