Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Bästa carvingskidorna för pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tomba_la_bomba" data-source="post: 1317895" data-attributes="member: 92699"><p>Håller med om att jämförelse mellan olika kategorier blir ännu mer subjektiv, samtidigt går det fortfarande att jämföra vissa parametrar direkt, som kantgrepp på is osv.</p><p></p><p>Dessutom framkommer varje teståkares skidbakgrund, åkstil, vikt osv, så det ger ändå en bra fingervisning.</p><p></p><p>För att ta ett exempel; Jesper Hayland säger i ett test att han gillar Fischer Ranger 102 skarpt och lägger till; "de här vill jag ta med mig hem".</p><p></p><p>Eller "Nordica Unleashed har fantastiskt kantgrepp" osv</p><p></p><p>Innebär det att han föredrar de skidorna framför tex Völkl Peregrine 82 vid generell piståkning?</p><p></p><p>Eller är tex Nordica Enforcer 94 den gyllene medelvägen, om testarna får välja en skida?</p><p></p><p>Vore intressant att se ett test mellan exempelvis Fischer RC4 World Cup SC (tror jag de heter..), Fischer The Curv GT 82 och Fischer Ranger 96, dela upp testet i förmiddag/manchester, eftermiddagsstök, lättare offpist och subjektivt "overall"...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tomba_la_bomba, post: 1317895, member: 92699"] Håller med om att jämförelse mellan olika kategorier blir ännu mer subjektiv, samtidigt går det fortfarande att jämföra vissa parametrar direkt, som kantgrepp på is osv. Dessutom framkommer varje teståkares skidbakgrund, åkstil, vikt osv, så det ger ändå en bra fingervisning. För att ta ett exempel; Jesper Hayland säger i ett test att han gillar Fischer Ranger 102 skarpt och lägger till; "de här vill jag ta med mig hem". Eller "Nordica Unleashed har fantastiskt kantgrepp" osv Innebär det att han föredrar de skidorna framför tex Völkl Peregrine 82 vid generell piståkning? Eller är tex Nordica Enforcer 94 den gyllene medelvägen, om testarna får välja en skida? Vore intressant att se ett test mellan exempelvis Fischer RC4 World Cup SC (tror jag de heter..), Fischer The Curv GT 82 och Fischer Ranger 96, dela upp testet i förmiddag/manchester, eftermiddagsstök, lättare offpist och subjektivt "overall"... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Bästa carvingskidorna för pist
Tillbaka
Topp