Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Bästa skidåkningen nära Stockholm – 16 skidbackar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1313207" data-attributes="member: 146777"><p>Ingen säger ju att backen är på 44 grader från top till dal. Fallhöjd över längd ger ju inte mer en den genomsnittliga vinkeln. Men säger såklart inget om max lutningen. Tittar jag på flygfoto kan jag tänka mig att den svarta backen går över en liten kulle som kanske ger 44 grader på några meter. Men som sagt innan, det blir ju inte längre än nån landning i parken, så lite tveksamt att det ska anges sådär. Och procent vs grader har många svårt med, så det kan också vara det....</p><p>Men helt klart inte läge att hoppa på redaktionen på detta vis. Kan ju vara en flak backe med en kort brant bit. Inga konstigheter att max lutningen är större än det man räknar ut från fallhöjd och längd. </p><p>Ps: vid 45 graders vinkel blir fallhöjden samma som den horisontella längden. Men backens längd bruka väl mätas längs med berget?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1313207, member: 146777"] Ingen säger ju att backen är på 44 grader från top till dal. Fallhöjd över längd ger ju inte mer en den genomsnittliga vinkeln. Men säger såklart inget om max lutningen. Tittar jag på flygfoto kan jag tänka mig att den svarta backen går över en liten kulle som kanske ger 44 grader på några meter. Men som sagt innan, det blir ju inte längre än nån landning i parken, så lite tveksamt att det ska anges sådär. Och procent vs grader har många svårt med, så det kan också vara det.... Men helt klart inte läge att hoppa på redaktionen på detta vis. Kan ju vara en flak backe med en kort brant bit. Inga konstigheter att max lutningen är större än det man räknar ut från fallhöjd och längd. Ps: vid 45 graders vinkel blir fallhöjden samma som den horisontella längden. Men backens längd bruka väl mätas längs med berget? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Bästa skidåkningen nära Stockholm – 16 skidbackar
Tillbaka
Topp