Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Biarritz – Surfen och kontrasternas stad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1185678" data-attributes="member: 118552"><p>[USER=45951]@Jibberisch[/USER]</p><p>Artikelförfattaren har fått så mycket beröm, så lite kritik kanske inte skadar, det är inte illa ment och allt sånt här är förstås subjektivt.</p><p>Artikeln kunde vara uppsatsen "Det här gjorde jag på sommarlovet" som man fick skriva i åttan.</p><p>Varför, jo det hela är skrivet i kronologisk ordning (det börjar med nedresan etc). Formen är en ren redovisning av intryck, det radas upp ett antal erfarenheter som redovisas mha adjektiv, utan att någon närmare presentation eller analys av upplevelserna görs. De adjektiv som används är genomgående positiva, och beskrivningarna är nästan äcklande positiva; </p><p></p><p>"Resvägen är väldigt mycket lättare än vad man kan tänka sig"</p><p>"mycket mer kan man inte begära"</p><p>"är även det en ren fröjd"</p><p>"friheten är starkt tilltalande"</p><p>"Ingen är blyg för att prata"</p><p>"riktigt genuina (sic) surfbutiker"</p><p>"En underbar villa "</p><p>"är ren eufori"</p><p>"helt underbart skönt"</p><p>"Vi hinner till och med bli stammisar (sic)"</p><p>"Ingen kan må dåligt "</p><p></p><p>På mig ger det här ett overkligt och nästan skrämmande intryck, ungefär som Pirinens "Familjen Bra" där alla potentiella problem som den lyckliga familjen stöter på omvandlas utan bekymmer till något positivt.</p><p>För övrigt vill jag inte smickra dig Jibberisch men det förvånar mig lite att du tycker reportaget var bra eftersom dina egna artiklar är på en helt annan nivå enligt min mening.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1185678, member: 118552"] [USER=45951]@Jibberisch[/USER] Artikelförfattaren har fått så mycket beröm, så lite kritik kanske inte skadar, det är inte illa ment och allt sånt här är förstås subjektivt. Artikeln kunde vara uppsatsen "Det här gjorde jag på sommarlovet" som man fick skriva i åttan. Varför, jo det hela är skrivet i kronologisk ordning (det börjar med nedresan etc). Formen är en ren redovisning av intryck, det radas upp ett antal erfarenheter som redovisas mha adjektiv, utan att någon närmare presentation eller analys av upplevelserna görs. De adjektiv som används är genomgående positiva, och beskrivningarna är nästan äcklande positiva; "Resvägen är väldigt mycket lättare än vad man kan tänka sig" "mycket mer kan man inte begära" "är även det en ren fröjd" "friheten är starkt tilltalande" "Ingen är blyg för att prata" "riktigt genuina (sic) surfbutiker" "En underbar villa " "är ren eufori" "helt underbart skönt" "Vi hinner till och med bli stammisar (sic)" "Ingen kan må dåligt " På mig ger det här ett overkligt och nästan skrämmande intryck, ungefär som Pirinens "Familjen Bra" där alla potentiella problem som den lyckliga familjen stöter på omvandlas utan bekymmer till något positivt. För övrigt vill jag inte smickra dig Jibberisch men det förvånar mig lite att du tycker reportaget var bra eftersom dina egna artiklar är på en helt annan nivå enligt min mening. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Biarritz – Surfen och kontrasternas stad
Tillbaka
Topp