Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Biarritz – Surfen och kontrasternas stad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1185679" data-attributes="member: 45951"><p>[USER=118552]@kappakomplett[/USER]</p><p>Kritik är alltid bra, utan kritik går man aldrig framåt. Frågade om "valhänt" just för att saker alltid är så förbannat subjektiva. Kul att veta hur en en text tolkas på ett annat sätt. Och sedan blir ju kritik alltid mer konstruktiv om den är just konstruktiv.</p><p></p><p>Utan att detaljskåda texten ovan, så rent genrellt tycker jag det både är svårt att läsa och att skriva resreportage, just på grund av tidigare nämnd subjektivitet, och av anledningarna du stolpar upp nedan. Som med mycket annat är det svårt att skriva för alla. Och skriver man för alla riskerar man att göra så många kompromisser att man inte når fram till någon. Det alltid bra att ha målgruppen klar för sig, antar jag. </p><p></p><p>Om man nu ska djupa i ämnet, för mig personligen handlar det alltid om hur insatt jag är i rubriken, vad jag tycker och tänker om ämnet/orten/aktiviteten som texten behandlar och om jag tänker mig använda reportaget som någon sorts referens när jag är på orten och utför t.e.x aktiviteten. </p><p></p><p>Jag tycker reportaget, texten och bilderna är bra. Och jag tycker den snart uttjatade subjektiviteten är intressant, kommentarsfält på internet kan vara bra ibland. Jag störde mig inte alls på kronologin i texten och inte så mycket uttrycken heller, surfare brukar vara, för att låna in ett uttryck från Varberg: "pepp", på just surf, vatten och att äta frukostar. Så att texten skulle innehålla just sådant, räknade jag med från början.</p><p></p><p>Att sedan surfa i Biarritz inte alls står speciellt långt upp på min lista är en annan sak. Mest eftersom jag tycker att surfing har lite för mycket gemensamt med pensionärssex - det är ett hiskeligt sprattlande, man är helt utelämnad till naturens otäcka nycker, samtidigt som det är väldigt lite action.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1185679, member: 45951"] [USER=118552]@kappakomplett[/USER] Kritik är alltid bra, utan kritik går man aldrig framåt. Frågade om "valhänt" just för att saker alltid är så förbannat subjektiva. Kul att veta hur en en text tolkas på ett annat sätt. Och sedan blir ju kritik alltid mer konstruktiv om den är just konstruktiv. Utan att detaljskåda texten ovan, så rent genrellt tycker jag det både är svårt att läsa och att skriva resreportage, just på grund av tidigare nämnd subjektivitet, och av anledningarna du stolpar upp nedan. Som med mycket annat är det svårt att skriva för alla. Och skriver man för alla riskerar man att göra så många kompromisser att man inte når fram till någon. Det alltid bra att ha målgruppen klar för sig, antar jag. Om man nu ska djupa i ämnet, för mig personligen handlar det alltid om hur insatt jag är i rubriken, vad jag tycker och tänker om ämnet/orten/aktiviteten som texten behandlar och om jag tänker mig använda reportaget som någon sorts referens när jag är på orten och utför t.e.x aktiviteten. Jag tycker reportaget, texten och bilderna är bra. Och jag tycker den snart uttjatade subjektiviteten är intressant, kommentarsfält på internet kan vara bra ibland. Jag störde mig inte alls på kronologin i texten och inte så mycket uttrycken heller, surfare brukar vara, för att låna in ett uttryck från Varberg: "pepp", på just surf, vatten och att äta frukostar. Så att texten skulle innehålla just sådant, räknade jag med från början. Att sedan surfa i Biarritz inte alls står speciellt långt upp på min lista är en annan sak. Mest eftersom jag tycker att surfing har lite för mycket gemensamt med pensionärssex - det är ett hiskeligt sprattlande, man är helt utelämnad till naturens otäcka nycker, samtidigt som det är väldigt lite action. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Biarritz – Surfen och kontrasternas stad
Tillbaka
Topp