Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Cervino Monterosa Paradise binder ihop Italien med Schweiz – kommer bli Europas största skidsystem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1275353" data-attributes="member: 175247"><p>Det är naturligtvis häftigt när det kopplas ihop stora skidområden, men då tycker jag att det ska göras på rätt sätt. </p><p>Om jag förstår det här rätt så är det bara en 30 min lång transportlift mellan två skidområden (Cervinia och Champoluc) utan att det skapas någon ny skidåkning i mellan-terrängen?</p><p>Vilket då innebär att man får möjlighet att komma till ett nytt skidområde, men man kastar bort 2x30 min skidåkning av sin dag för att få göra det. Ungefär som att åka några timmar i Chamonix och sedan ta bilen till Courmayeur och åka där ett par timmar och sedan tillbaka igen.</p><p>Lite som när Hochgurgl och Obergurgl byggdes ihop med en gondol som också bara ger transport utan fallhöjd och skidåkning. Fast denna är kortare än 30 min.</p><p></p><p>Om bergsterrängen mellan Cervinia och Champoluc exploateras för skidåkning så är det ju en helt annan sak. Då blir det ju ett mäktigt skidsystem.</p><p>Men det är väl tveksamt om det skulle gå att ta sig från Alagna till Unterrothorn (Zermatt) och tillbaka på samma dag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1275353, member: 175247"] Det är naturligtvis häftigt när det kopplas ihop stora skidområden, men då tycker jag att det ska göras på rätt sätt. Om jag förstår det här rätt så är det bara en 30 min lång transportlift mellan två skidområden (Cervinia och Champoluc) utan att det skapas någon ny skidåkning i mellan-terrängen? Vilket då innebär att man får möjlighet att komma till ett nytt skidområde, men man kastar bort 2x30 min skidåkning av sin dag för att få göra det. Ungefär som att åka några timmar i Chamonix och sedan ta bilen till Courmayeur och åka där ett par timmar och sedan tillbaka igen. Lite som när Hochgurgl och Obergurgl byggdes ihop med en gondol som också bara ger transport utan fallhöjd och skidåkning. Fast denna är kortare än 30 min. Om bergsterrängen mellan Cervinia och Champoluc exploateras för skidåkning så är det ju en helt annan sak. Då blir det ju ett mäktigt skidsystem. Men det är väl tveksamt om det skulle gå att ta sig från Alagna till Unterrothorn (Zermatt) och tillbaka på samma dag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Cervino Monterosa Paradise binder ihop Italien med Schweiz – kommer bli Europas största skidsystem
Tillbaka
Topp