Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Cervino Monterosa Paradise binder ihop Italien med Schweiz – kommer bli Europas största skidsystem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="edli" data-source="post: 1276607" data-attributes="member: 176342"><p>Jag har ett hus och känner lite folk i området. Det som är en av tankarna är att öppna upp möjligheter och åtkomst att trastortera sig från södra europa till centrala/norra europa. Det ska även vara miljömässigt rätt då tåg ska vara ett huvudalternativ. Att tex ta en medelhavskryssning, komma till Rom, Venedig eller Nice och fortsätta med tåg och buss upp genom Aostadalen för att sedan komma till Schweiz och vidare till tex Paris. Vad jag har förstått ligger inte liftens huvudargument på skidåkningen. Gissar att om det bara var skidåkningen skulle en annan sträckning vara bättre.</p><p></p><p>Cervinia och Valtournenche skulle jag däremot tro är de stora vinnarna. Orterna ligger i "mitten" av systemet och det är lättare att argumentera för att fler skulle vilja bosätta sig där för att ha alla valmöjligheter att åka eller vandra eller cykla i närliggande orter, och det är väl precis det som alla affärsidkare, hotell, restauranger och turistattraktioner önskar sig, ett levande alplandskap året runt med bofasta som kan försörja sig och ägare som slipper ödlsa mycket tid på att anställa säsongare till varje säsong. Byarna skulle leva upp som åretrunt orter med ett utbud och service som håller högre klass än dagens.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="edli, post: 1276607, member: 176342"] Jag har ett hus och känner lite folk i området. Det som är en av tankarna är att öppna upp möjligheter och åtkomst att trastortera sig från södra europa till centrala/norra europa. Det ska även vara miljömässigt rätt då tåg ska vara ett huvudalternativ. Att tex ta en medelhavskryssning, komma till Rom, Venedig eller Nice och fortsätta med tåg och buss upp genom Aostadalen för att sedan komma till Schweiz och vidare till tex Paris. Vad jag har förstått ligger inte liftens huvudargument på skidåkningen. Gissar att om det bara var skidåkningen skulle en annan sträckning vara bättre. Cervinia och Valtournenche skulle jag däremot tro är de stora vinnarna. Orterna ligger i "mitten" av systemet och det är lättare att argumentera för att fler skulle vilja bosätta sig där för att ha alla valmöjligheter att åka eller vandra eller cykla i närliggande orter, och det är väl precis det som alla affärsidkare, hotell, restauranger och turistattraktioner önskar sig, ett levande alplandskap året runt med bofasta som kan försörja sig och ägare som slipper ödlsa mycket tid på att anställa säsongare till varje säsong. Byarna skulle leva upp som åretrunt orter med ett utbud och service som håller högre klass än dagens. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Cervino Monterosa Paradise binder ihop Italien med Schweiz – kommer bli Europas största skidsystem
Tillbaka
Topp