Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Datumen för skidtestarhelgerna i Vemdalen, Sälen och Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TopiNieminen" data-source="post: 1307585" data-attributes="member: 164371"><p>Jag tycker inte att det händer eller har hänt så mycket inom nischade skidor, medans man försöker utveckla fram massa hybridlösningar som jag inte kan uttala mig om för jag äger inga sådana skidor och är inte intresserad av dem heller. Men rena pistlagg på 67mm är väldigt lika sig varje år däremot verkar fullrocker-skidor hamna lite i skuggan av skidor med camber, men sådana skidor fanns förr. Nu är det väl populärt att marknadsföra och bygga skidor miljövänligt utan att tumma alltför mycket skidornas egenskaper. Jag har själv köpt nyligen ett par sådana skidor av 24/25 årsmodell och ny generation för att jag fick dem för bra försäsongspris. Så vi får se om de håller måttet när det kommer lite snö.</p><p></p><p>Sen om man åker en vecka/år utvecklas man inte själv som åkare och jag tror inte att nya skidmodeller gör dig bättre åkare, men det är kul att handla nytt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TopiNieminen, post: 1307585, member: 164371"] Jag tycker inte att det händer eller har hänt så mycket inom nischade skidor, medans man försöker utveckla fram massa hybridlösningar som jag inte kan uttala mig om för jag äger inga sådana skidor och är inte intresserad av dem heller. Men rena pistlagg på 67mm är väldigt lika sig varje år däremot verkar fullrocker-skidor hamna lite i skuggan av skidor med camber, men sådana skidor fanns förr. Nu är det väl populärt att marknadsföra och bygga skidor miljövänligt utan att tumma alltför mycket skidornas egenskaper. Jag har själv köpt nyligen ett par sådana skidor av 24/25 årsmodell och ny generation för att jag fick dem för bra försäsongspris. Så vi får se om de håller måttet när det kommer lite snö. Sen om man åker en vecka/år utvecklas man inte själv som åkare och jag tror inte att nya skidmodeller gör dig bättre åkare, men det är kul att handla nytt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Datumen för skidtestarhelgerna i Vemdalen, Sälen och Åre
Tillbaka
Topp